بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کارشناس بورس انرژی در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد:

راهی در جهت عرضه موفق بنزین/ ترکمنستان رقیب اصلی

برای اولین بار ، 10 هزار تن بنزین تولیدی شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اکتان 91 ، به قیمت هر تن 581 دلار و به مقصد افغانستان در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه شد.
کد خبر : ۱۹۴۲۷۲

به گزارش بورس نیوز ، از میزان بنزین عرضه شده، هزار تن تقاضا با قیمت درخواستی 470 دلار وجود داشت که معامله ای صورت نگرفت. زیرا باردیگر بحث بر سر قیمت‌گذاری باعث شد تا مشتریان نسبت به خریداری، چندان رغبتی نداشته باشند.

حامدنعیم نژاد، کارشناس بورس انرژی در این رابطه به خبرنگار بورس نیوز گفت: اگر حاشیه سودی برای بازرگانان ایجاد شود و کاهش نرخ کمی داشته باشیم گامی موفق در جهت انجام معامله خواهد بود.

وی به تاثیر انجام این امر در شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از بهره برداری شرکت ستاره خلیج فارس و دو فاز این شرکت که مختص تولید بنزین است، ما با مازاد تولید بنزین روبرو هستیم. فروش بنزین صادراتی علاوه بر تامین نیاز بازار همسایه، می تواند باعث رشد بازار کشور در بازار هدف دیگر کشورها باشد.

نعیم نژاد افزود: در حال حاضر رقیب اصلی ما در بازار افغانستان و پاکستان، ترکمنستان است که اگر ما بتوانیم با قیمت های خوب به رقابت بپردازیم گامی در جهت جبران عدم فروش نفت خام از فروش فرآورده ها خواهیم برداشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گسترش میز خریداران بنزین ایران / افزایش مشتریان در گام بعدی ‌عرضه‌ در بورس‌انرژی

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گسترش میز خریداران بنزین ایران / افزایش مشتریان در گام بعدی ‌عرضه‌ در بورس‌انرژی

ارسال نظر