بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
رئیس هیات مدیره هلدینگ دانش بنیان گرین وب در گفتگو بورس نیوز:

بازار سرمایه راه نجات استارت آپ ها / دولت بزرگ و مرکزگرا است

سطح دانش استارت آپ ها در کشور ما بسیار پایین بوده که این مهم به دلیل مرکزگرا بودن دولت تشدید شده است اما با استفاده از قدرت بازار سرمایه و توجه ویژه‌تر به سایر استان‌ها، می‌توان به قدرت گرفتن کسب کارهای نوین کمک شایان توجهی کرد.
کد خبر : ۱۹۴۳۱۳

سید حسن هاشمی رئیس هیات مدیره هلدینگ دانش بنیان گرین وب و شتاب‌دهنده گرین تک در گفتگو با بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: ما در حوزه توسعه استارت آپ ها فعال هستیم و 25 استارت آپ یونیکورن را داریم از جمله ایران سرور، تبلیغ دات کام، چاپیروس دات کام.

وی ادامه داد: در حال حاضر سطح دانش اکوسیستم استارت آپی کشور پایین است و ما در سازمان خودمان یکسری مگا پروژه بزرگ تعریف کردیم و برای این مگا پروژه‌ها به‌صورت خوشه‌ای استارت آپ می‌گیریم. برای اینکه بتوانیم سطح دانش افرادی که در این حوزه می‌خواهند بیایند را بالا ببریم مجموعه‌ای به نام  دو مدرسه خاص طراحی کردیم که سال گذشته رونمایی شد.

هاشمی با اشاره به تغییر وضعیت مجموعه فوق  به حالت بوت کمپی افزود: برای اینکه بتوانیم سطح دانش فنی و فردی اکوسیستم را به مرحله‌ای از های تک برسانیم که بتوانند خلاقیت و نوآوری را در آن سطح داشته باشند و هم‌زمان آموزش‌هایی عمومی،  آموزش‌های فردی را هم دنبال می‌کنیم.

وی در مورد مشکلات استارت آپ های کشور گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات استارت آپ های ایرانی نبود تجربه و دانش کافی برای فعالیت است که این 2 اصل در کنار نبود سرمایه کافی، دلیل مشکلات فعلی استارت آپ ها است.

رئیس هیات مدیره شتاب دهنده گرین تک در مورد نقش بازار سرمایه در عملکرد آینده استارت آپ ها گفت: قطعاً بورس می‌تواند بخشی از مشکلات فعلی استارت آپ ها را مرتفع سازد اما؛ بخش سرمایه ما هنوز سنتی است. دانش سرمایه‌گذاری خطرپذیر هنوز وجود دارد. متأسفانه به‌هیچ‌عنوان سرمایه‌گذارانی که پول‌هایشان را در بانک‌ها گذاشته‌اند حاضر به سرمایه‌گذاری در بورس نیستند. وظیفه دولت است که این علم و دانش و فرهنگ را ایجاد کند و این بزرگ‌ترین کمک به بخش استارت آپی ما خواهد بود.

وی ضمن انتقاد از مرکزگرا بودن همه‌چیز در کشور گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری باید برای بخش آموزش و دانش و ارتقا آن در سایر استان‌ها بیشتر انرژی بگذارند.

 هاشمی تأکید کرد: بدنه دولت ما به‌اندازه کافی بزرگ است اما همچنان در حوزه سرمایه، پروژه و... مرکزگرا هستیم. شرکت‌ها فکر می‌کنند وقتی بزرگ می‌شوند حتماً باید به تهران بیاید. اگر دولت و شخص دکتر ستاری کمک کنند تا استان‌ها درزمینهٔ آموزش و سرمایه‌گذاری تقویت شوند قطعاً بدنه دولت نیز کوچک‌شده و استارت آپ ها نیز جان می‌گیرند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل گروه ‏dnaunion‏ در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:‏

گام رو به جلو ‎برای جذب کسب و کارهای نوین / ۴ استارت‌آپ جدید معرفی خواهند شد

مدیرعامل گروه ‏dnaunion‏ در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:‏

گام رو به جلو ‎برای جذب کسب و کارهای نوین / ۴ استارت‌آپ جدید معرفی خواهند شد

ارسال نظر