بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
سود تلفیقی هر سهم شرکت در گزارش حسابرسی شده به مبلغ ۴۲۵ریال محقق شده و این در حالی است که در گزارش حسابرسی نشده بانک، سود هر سهم به مبلغ ۵۴۰ ریال شناسایی شده بود.
کد خبر : ۱۹۴۳۴۸
سود هر سهم ۳۸۰ ریالی بانک پاسارگاد در سال ۹۷/ کاهش ۲۵ درصدی سود نسبت به گزارش حسابرسی نشده
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی شده، بانک پاسارگاد در سال گذشته موفق به کسب سود خالص ۱۹هزار و ۱۵۲ میلیارد ریالی و معادل ۳۸۰ریال به ازای هر سهم شده است. سود خالص شرکت نسبت به سال قبل از آن افزایش ۷۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال سود کسب شده نسبت به گزارش حسابرسی نشده کاهش ۲۵درصدی را نشان می‌دهد که دلیل اصلی آن کاهش درآمد تسهیلات شناسایی شده در گزارش حسابرسی شده به مبلغ ۶هزار میلیارد ریال است.

همچنین سود تلفیقی هر سهم شرکت در گزارش حسابرسی شده به مبلغ ۴۲۵ریال محقق شده و این در حالی است که در گزارش حسابرسی نشده بانک، سود هر سهم به مبلغ ۵۴۰ریال شناسایی شده بود تا به این ترتیب مجددا شاهد کاهش سنگین سود شناسایی شده بانک در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده همچون سال‌های گذشته باشیم.

سود هر سهم ۳۸۰ ریالی بانک پاسارگاد در سال ۹۷/ کاهش ۲۵ درصدی سود نسبت به گزارش حسابرسی نشده

جمع تسهیلات اعطایی به بخش‌های غیردولتی در پایان سال۹۷ به ۷۹۲هزار میلیارد ریال رسیده که از جمله وام‌گیرندگان اصلی بانک می‌توان به گروه میدکو و با تسهیلات ۱۲۰هزار میلیارد ریالی، گروه گسترش انرژی پاسارگاد به مبلغ ۴۶هزار میلیارد ریال و گروه فناپ به مبلغ ۱۱.۲۰۰میلیارد ریال اشاره کرد. همچنین گروه مپنا با دریافت ۱۰.۵۵۰میلیارد ریال تسهیلات دریافتی از دیگر تسهیلات‌گیرندگان عمده بانک است.

با توجه به سودآوری بانک در سال۹۷ شاهد افزایش و بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک به ۷.۱۹درصد هستیم. این نسبت در سال ۹۶ معادل ۳.۸۳ درصد بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر