بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

صنعت پتروشیمی توسعه‌دهنده اقتصاد کشور است

توسعه این صتعت راهکاری موثر برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال است. صنعت پتروشیمی توسعه‌دهنده اقتصاد کشور است، از این رو سرعت پیشرفت در صنایع پتروشیمی باید شتاب گیرد.
کد خبر : ۱۹۴۳۶۰
به گزارش بورس نیوز، این صتعت راهکاری موثر برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال است. صنعت پتروشیمی توسعه‌دهنده اقتصاد کشور است، از این رو سرعت پیشرفت در صنایع پتروشیمی باید شتاب گیرد.

وی افزود: بدون تردید سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست پتروشیمی به‌دلیل وجود ارزش افزوده بالا، سرمایه‌گذاری قابل اطمینان و سودآوری خواهد بود، بنابراین توسعه صنعت پتروشیمی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: پتروشیمی یکی از سودآورترین صنایع کشور محسوب می شود. صنعت پتروشیمی باوجود تحریم‌ها روند توسعه‌ای خود را ادامه می‌دهد. در حال حاضر منابع و زیرساخت‌های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و صنعت پتروشیمی می‌تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

ادیانی گفتداد: برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، افزون بر سرمایه‌گذاری‌های جدید و تکمیل پروژه‌های در حال ساخت، باید از خام‌فروشی پرهیز و سبد کالاهای صادراتی پتروشیمی را با هدف توسعه صادرات متنوع کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر