بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر بازار خودرو به برای خودروسازان مناسب شده و محدودیت در واردات و برخی شرایط و تسهیلاتی که دولت برای خودروسازان در نظر گرفته باعث ایجاد بهترین شرایط برای این شرکت‌ها شده است.
کد خبر : ۱۹۴۴۴۳
به گزارش بورس نیوز،  سیده حمیده زرآبادی دررابطه با ضرورت حذف قیمت‌ خودرو از سایت‌های اینترنتی، اظهار کرد: حذف قیمت‌ها تاثیر چندانی بر کاهش قیمت خودرو و مسکن نداشته و فقط موجب آرامش روانی و شد.

وی افزود: نحوه قیمت‌گذاری خودرو و اجرای تعهدات خودروسازان نظارتی وجود ندارد و تولیدکننده قیمت محصولات را تعیین می‌کند. ممکن است خودروسازان براساس سیاست‌های خود قیمت خودرو را تغییر دهند؛ افزایش یا کاهش قیمت خودرو با خودروسازان ارتباط مستقیم دارد.

نماینده مردم قزوین در خانه ملت ادامه داد: در حال حاضر بازار خودرو به برای خودروسازان مناسب شده و محدودیت در واردات و برخی شرایط و تسهیلاتی که دولت برای خودروسازان در نظر گرفته باعث ایجاد بهترین شرایط برای این شرکت‌ها شده است.

زرآبادی درباره ورود مجدد شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو، گفت: باید دید با ورود مجدد شورای رقابت در پروسه قیمت‌گذاری، خودروسازان از قیمت‌های تعیین شده تمکین می‌کنند یا نه، زیرا در حال حاضر خودروسازان با اهرم‌هایی مانند بیکاری کارگران و صورت‌های مالی -که نشان‌دهنده ورشکستگی آنهاست- دولت را تهدید می‌کند و در نتیجه دولت نیز در برخورد با آنها دست به عصا عمل می‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر