بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
درآمد‌های کسب شده عمدتا ناشی از خدمات دکل‌های خشکی و دریایی و همچنین پروژه حفاری ۴ حلقه چاه بوده است.
کد خبر : ۱۹۴۴۵۴
کسب درآمد ۳۹۶ میلیارد ریالی حفاری در تیر ماه/ کاهش فعالیت‌ها و خدمات شرکت در مقایسه با سال گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت حفاری شمال بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه، در تیرماه موفق به کسب درآمد عملیاتی ۳۹۶ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریالی شده تا به این ترتیب جمع درآمد‌های عملیاتی تجمیعی شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه به یک هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال برسد.

با توجه به میانگین درآمد کسب شده در ماه‌های قبل که در حدود ۵۲۰میلیارد ریال در ماه بوده، در تیرماه شاهد کاهش در حدود ۲۲درصدی کسب درآمد‌های عملیاتی این شرکت هستیم.

درآمد‌های کسب شده عمدتا ناشی از خدمات دکل‌های خشکی و دریایی و همچنین پروژه حفاری ۴حلقه چاه بوده است.

با این حال شاهد کاهش برخی از فعالیت‌های خدماتی شرکت در مقایسه با سال ۹۷ هستیم. از جمله می‌توان به توقف ارائه خدمات دکل دریایی الیما اشاره کرد که در سال جاری ارائه خدمات نگهداری این دکل منجر به کسب درآمد عملیاتی ۶۹۷ میلیارد ریالی برای شرکت شده بود. 

درآمد‌های عملیاتی مربوط به پروژه‌های EPD یا همان پروژه‌های یکپارچه حفاری که در سال قبل به مبلغ یک هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال شناسایی شده بود، در سال جاری و تا پایان تیر ماه فاقد درآمد برای شرکت بوده است.

لازم به ذکر است، بر اساس اعلام شرکت در خصوص این پروژه‌ها مذاکرات در حال انجام شد نبوده و احتمال نهایی شدن آن‌ها طی هفته‌های آینده وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر