بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: آثار منفی وجود خانه‌های خالی از سکنه در کشور از طرف دیگر بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۲۴ میلیون خانوار در کشور وجود دارد، حال تعداد مسکن دارای سکنه حدود ۲۲ میلیون خانه است.
کد خبر : ۱۹۴۴۷۶
به گزارش بورس نیوز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی درخصوص برنامه‌ریزی دولت برای اجرای طرح ملی مسکن، گفت: در وضعیت فعلی بر اساس برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار است که تا پایان دولت دوازدهم، حدود ۴۰۰ هزار مسکن جدید تولید شود، حال نکته مهم و قابل توجه اینجاست که ۲۰۰ هزار واحد از این مساکن در شهر‌های جدید ساخته خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم برنامه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح ملی مسکن اجرا شود. در صورت اجرای این برنامه‌ها می‌توان گفت که دولت توانسته در بازار مسکن نقش آفرینی کند.


نماینده مردم یزد و صدوق در خانه ملت ادامه داد: شهر‌های جدید تنها در ۱۷ منطقه ایجاد شده‌اند و این شهر‌ها تنها در حاشیه پایتخت و برخی کلانشهر‌ها ایجاد شده و در سطح کشور گسترده نیستند. به همین دلیل با اجرای برنامه وزارت راه، ۵۰ درصد از این پروژه‌ها در شهر‌های خاص به ویژه تهران عملیاتی شده و دیگر شهر‌ها عملا از برنامه دولت کنار گذاشته می‌شوند.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: به نظر من طرح ملی مسکن، برنامه و سیاست جامعی برای تولید گسترده مسکن در کل کشور نیست، از این رو قطعا سیاست دولت در حوزه تولید مسکن باید در تمام استان‌ها اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: آثار منفی وجود خانه‌های خالی از سکنه در کشور از طرف دیگر بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود ۲۴ میلیون خانوار در کشور وجود دارد، حال تعداد مسکن دارای سکنه حدود ۲۲ میلیون خانه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر