بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و همچنین سود انباشته صورت خواهد گرفت و برنامه شرکت اجرای یک مرحله‌ای آن است.
کد خبر : ۱۹۴۴۹۰
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، هیات مدیره شرکت مادایران پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۶۶ درصدی سرمایه ثبت شده شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت ارائه کرده است. بر این اساس و در صورت اجرایی شدن افزایش سرمایه پیشنهادی فوق، سرمایه ثبت شده شرکت با ۲.۰۰۰ میلیارد ریال افزایش به ۳.۲۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و همچنین سود انباشته صورت خواهد گرفت و برنامه شرکت اجرای یک مرحله‌ای آن است. ۱.۰۰۰ میلیارد ریال از منابع افزایش سرمایه از محل سود انباشته، ۸۴۰ میلیارد ریال آن از محل مطالبات سهامداران و ۱۶۰ میلیارد ریال نیز از محل آورده نقدی آنان تامین می‌شود.

هدف از اجرای افزایش سرمایه راه‌اندازی خط تولید ماشین لباسشویی و یخچال و همچنین تامین سرمایه در گردش مورد نیاز این طرح و اصلاح ساختار مالی شرکت است.

برنامه افزایش سرمایه ۲.۰۰۰ میلیارد ریالی «مادیرا»
هزینه برآوردی اجرای طرح تولید و مونتاژ ماشین لباسشویی و یخچال، مبلغ ۱ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که در صورت اجرایی شدن این طرح، شرکت قادر به تولید سالیانه ۱۲.۵۰۰ دستگاه یخچال و ۱۷.۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی خواهد بود. برآورد شده که در صورت تامین منابع مالی، راه‌اندازی طرح‌های فوق در مدت زمان کوتاهی صورت بگیرد و امکان راه‌اندازی آن‌ها تا پایان سال جاری وجود دارد.

سرمایه در گردش مورد نیاز این طرح به مبلغ ۱.۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین شرکت به منظور اصلاح ساختار مالی ۸۴۰ میلیارد ریال از منابع افزایش سرمایه را مصرف خواهد کرد. سایر منابع مالی مورد نیاز به جز تامین مالی از طریق افزایش سرمایه از محل منابع داخلی شرکت به مبلغ ۱.۶۱۸ میلیارد ریال تامین می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر