بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به انتشار اوراق ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور و رسانه ای که آتش بیار معرکه آشفتگی بازار ارز شده و...
کد خبر : ۱۹۴۵۲۵
۵.۵

به گزارش بورس‌نیوز، خبرها حاکی از این است که بزرگترین هلدینگ پتروشیمی بورس قصد تامین مالی از طریق بازار سرمایه و انتشار اوراق ۱۰۰۰ میلیارد تومنی دارد. ظاهرا وضعیت تولید و فروش این مجموعه خیلی خوب بوده ولی به دلیل بعضی حساسیت ها، در مورد اتفاقات خوب کمتر صحبت می کنند. به هر حال، اینکه این مجموعه با وجود سنگ اندازی های دشمن، به راه خودش ادامه داده، جای امیدواری دارد.

هلدینگی در تفکر بورسی شدن
یکی از بزرگترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور که سهامدار عمده بسیاری از شرکت‌های بازار هم هست و امسال هم ۴ شرکت روانه بازار کرده، قصد داره ۲۴ شرکت زیرمجموعه دیگر خود را هم روانه بازار سرمایه کند تا هم عطش سهامداران مشتاق عرضه های اولیه را فرونشاند و هم تامین مالی کند. فقط نکته اینجا است که چند شرکت از این ۲۴ شرکت، زیان ده هستند!

نگاهی به تعهدات ارزی و جوسازی
یکی از خبرگزاری‌های بنام کشور، چندی پیش خبری در مورد عدم رفع تعهد ارزی یک میلیارد یورو ارز دولتی در شرکت‌های تحت نظارت سازمان غذا و دارو منتشر کرد که حواشی بسیار به دنبال داشت. بعد از آن مشخص شد رسانه مذکور، (عمدا یا سهوا، الله اعلم) جوسازی کرده و فقط ۱۳ درصد این مبلغ متعلق به حوزه دارو بوده و مابقی مربوط به شرکت های واردکننده کود و محصولات کشاورزی بوده است. حالا انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته؛ رسانه مذکور بدون آنکه به روی خودش بیاورد که جرقه این آتش را خودش زده، آمده و نوشته معلوم نیست چرا این خبر در رسانه ها، مطرح شده است؟!!!
اشتراک گذاری :
ارسال نظر