بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
دادگاه فدرال استیناف در منهتن حکم مصادره ساختمان بنیاد علوی در نیویورک را لغو کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۵۴۳

به گزارش بورس نیوز، ریچارد وسلی، قاضی دادگاه منهتن گفته کاترین فورست، قاضی صادر کننده حکم مصادره دچار چند مورد اشتباه شده است.

این قاضی گفته نظری درباره اصل پرونده ندارد اما؛ خانم فورست در مسائلی ساده دچار چندین اشتباه شده و هر متهمی باید از رویه دادگاهی منصفانه برخوردار باشد.
پذیرش فیلم‌های ویدیویی از اعضای سابق هیات مدیره بنیاد علوی، و نیز اجازه ندادن به بنیاد علوی برای جمع آوری شواهد از جمله اشتباهاتی است که قاضی وسلی در این پرونده به آنها اشاره کرده است.
دولت آمریکا پرونده علیه بنیاد علوی را در سال ۲۰۰۸ میلادی به دادگاه برد و از آن‌ زمان دادستان‌های فدرال در پی مصادره اموال بنیاد علوی و شرکت آسا بوده‌اند. اموالی که علاوه بر برج منهتن، شامل چهار مسجد و سایر املاک و دارایی‌های متعلق به بنیاد و شرکت آسا در ایالت‌های مختلف آمریکا می‌شود. تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۷ رای به مصادره این بنیاد داده شد.
ایران بارها به رای‌های صادر شده در این باره اعتراض کرده و ضمن تکذیب داشتن هرگونه نقشی در وقایع مورد اشاره در احکام دادگاه، روند رسیدگی و صدور حکم دادگاه‌های آمریکایی و کانادایی را "فاقد وجاهت قانونی" خوانده است.





اشتراک گذاری :
ارسال نظر