بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
هر چند که درآمد‌های تحقق یافته «غگلستا» در ماه‌های سال جاری، بیش از مدت مشابه سال قبل بوده اما؛ همچنان از پیش بینی‌ها عقب مانده و با دست اندازی به نام هزینه‌ها روبرو است.
کد خبر : ۱۹۴۵۵۲

شیر حقوقی‌ها در کوله حقیقی‌ها / «غگلستا» در دست‎انداز هزینه افتاد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، با گذشت ۴ ماه از سال جاری شرکت «شیر پاستوریزه پگاه گلستان» ۵۶ میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود کسب کرد که از رقم درآمد مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

این شرکت در آخرین گزارش مالی خود، با اندکی عقب نشینی، برآورد تحقق ۲۲۲ میلیارد تومان مبلغ فروش را برای کل سال را داشت که به این ترتیب، تاکنون ۲۵ درصد این رقم را پوشش داده است.

شیر حقوقی‌ها در کوله حقیقی‌ها / «غگلستا» در دست‎انداز هزینه افتاد 

با توجه به این که در تمام ماه‌های سال ۹۸ مبلغ فروش بیش از سال ۹۷ بوده، انتظار می‌رود در ماه‌های آتی نیز شاهد رشد درآمد‌ها و تحقق سود بالاتر در پایان سال باشیم. شایان ذکر است که «غگلستا» در سال ۹۷ با شناسایی ۱۴۹ میلیارد تومان درآمد فروش، ۷ میلیارد تومان سود شناسایی کرده بود. البته در مسیر سودآوری مانع بزرگی به نام بهای تمام شده وجود دارد که رشد درآمد‌ها را در خود غرق می‌کند.

در نظرسنجی آبسیم پلاس، نیمی از شرکت کنندگان خرید و نیمی دیگر موقعیت فروش را در نماد معاملاتی «غگلستا» انتخاب کردند.

 شیر حقوقی‌ها در کوله حقیقی‌ها / «غگلستا» در دست‎انداز هزینه افتاد

بر این اساس، در معاملات روز سه شنبه هفته گذشته ۱۰۳ خریدار در برابر ۵۷ فروشنده قرار گرفتند و رشد ۱.۴ درصدی قیمت هر سهم را رقم زدند. بنابراین، از نظر تعداد، برد با خریداران بود اما؛ فروشندگان قدرت بالاتری داشتند.

ارزش بازار این شرکت هم اکنون ۱۵۴ میلیارد تومان است.

حقوقی‌ها از ابتدای سال جاری تا به امروز نیز اغلب در سمت عرضه و قرار گرفتند و حدود ۸.۵ میلیارد تومان از سهام «غگلستا» را به حقیقی‌ها فروختند.

نگاه به روند معاملات این سهم بیانگر این است که روند قیمت سهم در مدتی که از سال ۹۸ گذشته، رو به رشد بوده و حجم معاملات نیز در اغلب موارد در محدوده‌ای خاص ثبت شده است.

 شیر حقوقی‌ها در کوله حقیقی‌ها / «غگلستا» در دست‎انداز هزینه افتاد

شایان ذکر است که «غگلستا» در سال ۹۷ بازدهی چندانی عاید سهامداران و همراهان خود نکرد و تنها ۷ درصد رشد قیمت داشت اما؛ در مدت سپری شده از سال جاری حدود ۹۰ درصد بازدهی به ثبت رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر