بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
یکی از هزینه‌هایی که شرکت‌ها تحت هر شرایطی با آن درگیر هستند، هزینه‌های عمومی، اداری و فروش است که در بانک‌های «صادرات» و «ملت» بیشترین رقم را شاهد هستیم.
کد خبر : ۱۹۴۵۶۴

خرج بالا روی دست سه تفنگدار بانکی / کدام شرکت‌ها سرآمد مصارف عمومی هستند؟

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، یکی از سرفصل‌های هزینه‌ای که شرکت‌ها راه فرار چندانی از آن ندارند، هزینه‌های عمومی، اداری و فروش است. در واقع، این سرفصل بخشی از هزینه‌های عملیاتی است که در جهت تحقق درآمد، اجتناب‌ناپذیر است.

نگاهی به صورت‌های مالی ۱۲ ماهه شرکت‌ها نشان می‌دهد که بانک‌های کشور دارای بیشترین مبلغ «هزینه عمومی، اداری و فروش» هستند.

بر این اساس، بیشترین مبلغی که برای بخش‌های عمومی، اداری و فروش هزینه شده، در بانک «صادرات» با ۵۸۹۹ میلیارد تومان رقم خورده و رتبه اول را در بین تمام شرکت‌های بورسی دارا است.

بانک «ملت» نیز دوشادوش «صادرات» حرکت کرده و با اختلافی بسیار اندک، در رده دوم ایستاده است.

 خرج بالا روی دست سه تفنگدار بانکی / کدام شرکت‌ها سرآمد مصارف عمومی هستند؟

رتبه سوم این رتبه بندی از آن بانک «تجارت» است و به این ترتیب، رتبه‌های اول تا سوم را سه تفنگدار بانکی از آن خود کرده‎اند.

این میزان هزینه در بخش عمومی و اداری برای دو بانک «صادرات» و «تجارت» که با زیان انباشته سنگین دست و پنجه نرم می‌کنند، جالب توجه است.

با اختلاف زیاد، پس از این سه بانک، «اخابر»، «وپاسار» و زاگرس» در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

در مجموع، شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه در دوره ۱۲ ماهه خود، بالغ بر ۵۱ هزار و ۲۶ میلیارد تومان صرف هزینه‌های عمومی، اداری و فروش کرده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر