بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
با وجود این که حقوقی ها بیش از فروش، خریدار «فولای» بودند اما؛ باز هم حقوقی ها هستند که بازی سهم را در دست گرفته اند.
کد خبر : ۱۹۴۶۱۰

عبور از روند‌ها در این آلیاژساز / «فولای» با حقیقی‌ها ادامه می‌دهد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «صنايع فولاد آلياژی يزد» در سال گذشته توانست خود را به ناحیه سودآوری برساند و این روند را در فصل اول سال جاری نیز ادامه داد.
به این ترتیب که در دوره 12 ماهه سال 97 حدود 59 میلیارد ريال و در 3 ماهه نخست سال 98 مبلغ 13 میلیارد ريال سود خالص کسب کرد.
«فولاد آلیاژی یزد» طی عملکرد 4 ماهه خود، 475 میلیارد تومان فروش به ثبت رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نزدیک به 3 برابری را حکایت می کند.
در مجموع، درآمد فروش این شرکت در سال جاری به مراتب بسیار بالاتر از سال گذشته است و حتی در ماه گذشته، رکورد سال 97 را شکسته و سقف فروش جدید را لمس کرده است.

عبور از روند‌ها در این آلیاژساز / «فولای» با حقیقی‌ها ادامه می‌دهد

شرکت «فولاد آلیاژی یزد» که خریدار میلگرد و تولیدکننده محصولات آلیاژی است، بخشی از فعالیت های خود را به صورت کارمزدی انجام می دهد. محصولات تابگيری شده و تست ابعاد بخش اعظم فعالیت اصلی شرکت را شامل می شود.
این آلیاژ ساز یزدی، هیچ گونه پیش بینی از فروش خود برای سال 98 ندارد اما؛ برآوردهای آبسیم نشان می دهد، در صورتی که «فولای» با همین فرمان حرکت کند، توانایی تحقق ارقامی در حدود 1500 میلیارد ريال به عنوان درآمد عملیاتی را دارد.
در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس در خصوص موقعیت معاملاتی سهامداران در نماد «فولای»، 52 درصد از رأی دهندگان گزینه خرید و مابقی گزینه فروش را انتخاب کردند.

عبور از روند‌ها در این آلیاژساز / «فولای» با حقیقی‌ها ادامه می‌دهد

بر این اساس، معاملات این سهم در روز گذشته با مشارکت 45 خریدار و 72 فروشنده رقم خورد که تماما از حقیقی های بازار سرمایه بودند. در مجموع، حقوقی ها از ابتدای سال جاری تا به امروز 4 میلیارد ريال از سهام «فولای» را از حقیقی ها خریداری و برآیند ورود به این سهم را ترسیم کردند.

ارزش بازار «فولاژ» به عنوان اصلی ترین رقیب در بازار محصولات آلیاژی، بالغ بر 34 هزار میلیارد است، در حالی که «فولای» ارزشی در حدود 980 میلیارد ريال دارد.

روند قیمت هر سهم تا به امروز رو به رشد بوده و در حالی که در دوره 12 ماهه سال 97 را با ثبت بازدهی 120 درصدی به پایان رسانده بود، از ابتدای سال جاری تا به امروز 106 درصد رشد قیمت داشته است.

در این میان، حجم معاملات نوسانات زیادی داشته و با افت و خیزهای بسیاری همراه بوده است.

عبور از روند‌ها در این آلیاژساز / «فولای» با حقیقی‌ها ادامه می‌دهد

در خاتمه می توان گفت که «فولای» هرچند به لحاظ نوع فعالیت، پایین دستی صنعت فولاد است و بهای تمام شده آن نیز اندکی رشد می کند اما؛ به سبب رشد نرخ های فروش، می تواند بهتر از پیش‌بینی ها ظاهر شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بنده خدا
United States of America
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
الان تاریخ ۹۹/۰۸/۲۶ است و نزدیک به سه ماهه که روزی ده میلیون حجم فولای تو صف فروشه. من ۵۸۵۷تومان سهم رو خریدم. بعداز این همه وقت شده ۴۹۰۲تومان. بدجوری خسته شدم. نمی‌دونم چرا هیچ حرکتی نمیکنه. به نظر شما تکلیف من چیه؟ سهم رو نگهدارم یا با این ضرر بفروشم؟