بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کارشناس بازار اگر کسی با نگاه کوتاه‌مدت و با هدف سود‌های آنی وارد بورس شود، ریسک سرمایه‌گذاری به شدت افزایش می‌یابد. این نوع نگاه در نهایت به زیان منتهی می‌شود و این افراد راهی به جز خروج از بورس ندارند.
کد خبر : ۱۹۴۶۱۶
به گزارش بورس نیوز، حسن معینی اظهار کرد: باید بپذیریم که ما همواره به دنبال کسب سود آنی و بزرگ هستیم و این نوع نگاه مناسب بازار سرمایه نیست و علاوه بر افزایش ریسک سرمایه‌گذاری به حرکت شاخص نیز آسیب می‌زند.

وی افزود: اگر کسی با نگاه کوتاه‌مدت و با هدف سود‌های آنی وارد بورس شود، ریسک سرمایه‌گذاری به شدت افزایش می‌یابد. این نوع نگاه در نهایت به زیان منتهی می‌شود و این افراد راهی به جز خروج از بورس ندارند.


معینی ادامه داد: تحلیل بنیادی تنها راه خرید و فروش عقلانی سهام بوده و بنگاه‌های خوب اقتصادی چراغ راه بورس هستند. اگر سرمایه‌گذاران سهام را دقیق بررسی کنند و سپس سرمایه‌گذاری را انجام دهند سودآوری آن‌ها رقم می‌خورد.


این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: زمینه‌های سفته‌بازی در بازار‌های سکه، طلا و ارز وجود دارد و باید با فرهنگسازی مسیر سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را هموار کرد.


وی خاطرنشان کرد: باید با فرهنگسازی، اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنیم. اگر دید بلندمدت سرمایه‌گذاری و اعتماد به بازار سرمایه نباشد سرمایه گذار به بازار‌های غیرمولد روی می‌آورد و این مساله علاوه بر اثر منفی بر بازار سرمایه آثار مخربی در اقتصاد ملی و معیشت مردم به وجود می‌آورد.


معینی گفت: تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران رُکن مهم بازار سرمایه بوده و اعتمادسازی، دید بلندمدت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. همچنین کاهش سفته‌بازی در معاملات را به همراه دارد و تمایل سرمایه‌گذاران به سهامداری افزایش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر