بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

با میزان تورم موجود قیمت گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: درحالی که میزان تورم در کشور حدود ۴۰ درصد است قیمت گندم افزایش ۳۰ درصدی به همراه داشت؛ بنابراین لازم بود تا گندم با قیمت ۲ هزار تومان خریداری می‌شد که شاهد کاهش فروش این محصول استراتژیک و مهم به دولت نباشیم.
کد خبر : ۱۹۴۶۲۰

به گزارش بورس نیوز، علی‌محمد شاعری درباره میزان خرید گندم توسط دولت از کشاورزان، اظهار کرد: در مقایسه با سال زراعی گذشته خرید گندم کاهش چشمگیری داشته و با ادامه این روند ۲ الی ۳ میلیون تن میزان فروش گندم به دولت کاهش پیدا می‌کند و مجبور می‌شویم که این مقدار را در شرایط فعلی وارد کنیم.

وی افزود: در شرایط فعلی اقتصادی افزایش نیافتن قیمت خرید تضمینی گندم به وسیله دولت نوعی خودزنی و خودتحریمی بود. به دلیل قیمت‌گذاری نادرست و عدم رعایت قانون در زمینه خرید گندم ناموفق عمل شد، دولت ملکف بود متناسب با میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی قیمت این محصول را افزایش دهد.

نماینده مردم بهشهر در خانه ملت ادامه داد: درحالی که میزان تورم در کشور حدود ۴۰ درصد است قیمت گندم افزایش ۳۰ درصدی به همراه داشت؛ بنابراین لازم بود تا گندم با قیمت ۲ هزار تومان خریداری می‌شد که شاهد کاهش فروش این محصول استراتژیک و مهم به دولت نباشیم.


عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز کشور به واردات گندم علیرغم دستیابی به خودکفایی، نتیجه سوء مدیریت در زمینه قیمت‌گذاری گندم است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

افزایش ۳۴درصدی قیمت گندم

ارسال نظر