بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
طی دو ماه نخست سال 98، میزان صدور گواهی کشف و پروانه اکتشاف معادن به ترتیب 4.8 و 2 درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۹۴۶۲۳

به گزارش بورس نیوز، صدور گواهی کشف معادن کشور طی دو ماه ابتدایی سال 98، به 66 فقره رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 فقره افزایش داشته است.

طی مدت مشابه ذکر شده ، میزان 155 فقره پروانه اکتشاف صادر شد که این آمار در سال گذشته در مدت مشابه 152 فقره اعلام شده است.همچنین در مدت مذکور، 69 فقره پروانه بهره برداری معدن صادر شده که نسبت به سال گذشته و تعداد 77 فقره پروانه بهره برداری ثبت شده، 10.4 درصد کاهش داشته است.

بنابر این گزارش، طی ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری، ۱۶۸ میلیارد و یکصد میلیون ریال به عنوان هزینه عملیات اکتشاف در بخش گواهی کشف اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با رقم (۵۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ، با 196 درصد رشد همراه بوده است.

در بخش معدن، میزان صادرات طی یک ماهه ابتدایی سال جاری، به یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۶۰۰ تن رسید. که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به رقم یک میلیون و 485 هزار و 100 تن با افزایشی ۲۱.۸ همراه بود.

ارزش صادرات بخش معدن نیز طی ماه ذکر شده در سال 98 با ۴۴.۴ درصد رشد، به ۱۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رسید که در فروردین سال گذشته رقمی معادل 82 میلیون دلار داشت.

همچنین میزان واردات بخش معدن در اولین ماه سال جاری به میزان 71 هزار و 800 تن نسبت به مدت مشابه سال 97 به رقمی معادل 58 هزار و 800 ، با افزایشی 22.1 درصدی همراه بود.

ارزش واردات این بخش نیز در ماه ذکر شده به ۲۴ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشدی 37.9 درصدی را نشان می دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر