بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

بانک‌مرکزی گوش شنوا ندارد/ قطعه‌سازان در انتظار نقدینگی

مهم‌ترین نیاز صنعت خودرو، وجود نقدینگی در اقتصاد و این حوزه بوده زیرا قطعه‌سازان مواد اولیه خود را به صورت نقد خریداری کرده اما به صورت مدت‌دار به کارخانه‌ها می‌فروشند که این مسئله باعث شده همیشه قطعه‌ساز طلبکار باقی بماند.
کد خبر : ۱۹۴۶۵۱
محمدرضا نجفی‌منش دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص روند حرکتی قیمت خودرو و شایعاتی مبنی بر گران کردن قطعه‌‌سازان اظهارکرد: تمامی قوا خواهان چرخش چرخ صنعت خودرو بوده اما نتیجه کار معمولا به نفع این حوزه تمام نمی‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نیاز صنعت خودرو، وجود نقدینگی در اقتصاد و این حوزه بوده زیرا قطعه‌سازان مواد اولیه خود را به صورت نقد خریداری کرده اما به صورت مدت‌دار به کارخانه‌ها می‌فروشند که این مسئله باعث شده همیشه قطعه‌ساز طلبکار باقی بماند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نسبت به نوسانات قیمت خودرو نیز اشاره کرد و افزود: کاهش یا افزایش قیمت خودرو باید به نفع این صنعت باشد؛ یعنی زمانی که نرخ‌ها روند کاهشی یا افزایشی را طی می‌کنند نباید در انتها این صنعت دچار ضرر شود.

نجفی‌منش درخصوص تامین نقدینگی بنگاه‌های خودرویی نیز گفت: بانک‌مرکزی تاکنون تامین‌مالی قطعه‌سازان را اجرایی نکرده چراکه اولویت آنها حفظ تولید نبوده و تنها درصدد حفظ نرخ ارز هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری باید به موضوع تغییر سیاست‌های بانک‌مرکزی ورود کند زیرا میردامادی‌ها هیچ گوش‌شنوایی از قوا ندارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر