بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کسب سود ۵۹۴ریالی به ازای هر سهم؛

هیاهوی بسیار برای هیچ/ «جامی» که خالی ماند

مبلغ ۴۲میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شد.
کد خبر : ۱۹۴۶۵۴
هیاهوی بسیار برای هیچ/ «جامی» که خالی ماند

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری جامی در سال مالی منتهی به پایان تیرماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۷۱میلیارد و ۲۰۰میلیون ریالی شده است. 

سود خالص هر سهم کسب شده معادل ۵۹۴ریال است که نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش ۱۲۶درصدی را نشان می‌دهد.

هیاهوی بسیار برای هیچ/ «جامی» که خالی ماند

جمع مبلغ سرمایه‌گذاری‌های شرکت بر اساس صورت‌های مالی ارائه شده مبلغ ۲۲۶میلیارد ریال است که تماما در بخش سرمایه‌گذاری های کوتاه مدت ثبت شده است؛ از این مبلغ، ۱۱۵میلیارد ریال مربوط به اسناد خزانه و اوراق مشارکت است. 

بر اساس این گزارش، مبلغ ۴۲میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شده است. 

مبلغ ۶۹میلیارد ریال نیز سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و عمدتا در صنایع فلزات اساسی و کانه‌های فلزی صورت گرفته است.

از کل درآمد کسب شده به مبلغ ۷۳میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال، مبلغ ۶۷میلیارد ریال مربوط به سود ناشی از فروش سرمایه گذاری های شرکت بوده است که با توجه به ماهیت شرکت های سرمایه گذاری نمی تواند سود قابل تکراری در نظر گرفته شود و تنها ۶میلیارد ریال آن مربوط به سود سهام شرکت های سرمایه پذیر بوده است.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که قیمت بیش از ۱۸هزار ریالی سهام شرکت هیچگونه تناسب منطقی‌ای با میزان سودآوری شرکت که بخش عمده آن مربوط به سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها باشد، نداشته و قیمت سهام شرکت بسیار فراتر از ارزش ذاتی آن در حال معامله است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر