بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت:

صرفه‌جویی ارزی با ساخت دستگاه آزمون شیر‌های ایمنی اتوماتیک

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت:واحد تعمیرات برق منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار به‌منظور بومی‌سازی دانش فنی، جلوگیری از توقف تولید اقدام به طراحی و ساخت دستگاه آزمون شیر‌های ایمنی اتوماتیک مجهز به سازوکار شمارش حباب لیزری کرد.
کد خبر : ۱۹۴۷۰۲
صرفه‌جویی ارزی با ساخت دستگاه آزمون شیر‌های ایمنی اتوماتیک
به گزارش بورس نیوز، سعید ناصری‌پور، اظهار کرد: واحد تعمیرات برق منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار به‌منظور بومی‌سازی دانش فنی، جلوگیری از توقف تولید، استفاده بهینه از قطعات و تجهیزات و صرفه‌جویی ارزی- ریالی، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه آزمون شیر‌های ایمنی اتوماتیک مجهز به سازوکار شمارش حباب لیزری کرد.

وی افزود: نیاز به طراحی این دستگاه از سوی کارگاه مرکزی، اعلام و فاز تحقیقاتی پروژه آغاز شد و در ادامه یک PSV تنظیم شده در فشار ۲۰۰ پی‌اس‌آی در کارگاه تعمیرات ازسوی دستگاه، آزمایش و نتایج با تجهیزات اندازه‌گیری جانبی مورد راستی‌آزمایی قرار گرفت و در نهایت نتیجه مورد نظر تایید و دستگاه وارد فاز ساخت صنعتی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب ادامه داد: این دستگاه با صرف ۴۰۰ نفر روز و در مدت سه ماه طراحی استفاده شد و از آنجا که نمونه‌های خارجی با توجه به امکانات، دارای قیمتی در بازه ۲۰ تا ۱۰۰ هزار یورو بوده، مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی ارزی در این مورد صورت گرفته است.

ناصری‌پور گفت: با توجه به بومی‌سازی دانش طراحی و ساخت دستگاه یادشده در سطح شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و با توجه به عمومیت استفاده از آن در مناطق عملیاتی، این شرکت آمادگی خود را نسبت به ساخت نمونه‌های مشابه اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر