بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
رییس مرکز اصناف و بازرگانان مطرح کرد:

تشدید نظارت بر واحدهای صنفی

رییس مرکز اصناف و بازرگانان گفت: با هدف پیشگیری از فشار به مصرف‌کنندگان و ایجاد آرامش در بازار، نظارت بر واحدهای صنفی در تمامی رسته های صنفی با کمک اصناف تشدید شده است.
کد خبر : ۱۹۴۷۱۱

تشدید نظارت بر واحدهای صنفی

به گزارش بورس نیوز، پیمان زندی درخصوص درج قیمت بر کالا اظهار کرد: با هدف پیشگیری از فشار به مصرف‌کنندگان و ایجاد آرامش در بازار، «نظارت بر واحدهای صنفی» در تمامی رسته های صنفی با کمک اصناف تشدید شده است.

وی افزود: یکی از عوامل شفافیت در بازار در شرایط فعلی، اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به مصرف‌کنندگان کالا و خدمات بوده از این رو کلیه واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت و رعایت قیمت های مصوب اعلامی مراجع ذیصلاح هستند.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان ادامه داد: درج قیمت یکی از مسائل مهم در روابط بین عرضه‌کننده و خریدار بوده و شاید به همین دلیل، یکی از مواردی که قانون در صورت ارتکاب آن، برای تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مجازات تعیین کرده، درج نکردن قیمت بر روی کالا و خدمات است.

زندی درباره مفاد ماده 15 قانون نظام صنفی، بیان کرد: افراد صنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات باید با الصاق برچسب روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب و به صورتی که برای همگان قابل رویت باشد اعلام کنند.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان گفت: در صورت امتناع از درج قیمت، برخورد قانونی پیش خواهد آمد. در کنار درج قیمت، صدور فاکتور نیز از مسائل مهمی بوده که باید واحدهای صنفی رعایت کنند. در همه مراحل بایستی صدور فاکتور صورت گیرد تا امکان نظارت بر بازار بیش ار بیش تسهیل شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر