بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
قالب‌های بدنه ایران خودرو و سایپا را ما تولید می‌کنیم، اما کیفیت بد خودرو‌های این دو خودروساز به ما ربطی ندارد!
کد خبر : ۱۹۴۷۲۸
به گزارش بورس نیوز، محمد ذاکر مدیرعامل غلتک‌سازان سپاهان در مراسم معارفه غلتک سازان سپاهان گفت: شرکت غلتک سازان درحال حاضر با مجموعه‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی ایران و فولاد آلیاژی اصفهان همکاری مستمر دارد و به کشور‌هایی مانند ایتالیا، ترکیه، روسیه، مصر و اسپانیا نیز قطعات فولادی و شمش صادر می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌های مناسب گفت: در شرایط منطقه‌ای اصفهان که آب و برق جزو بزرگترین چالش‌های مجموعه‌های فولادی هستند غلتک‌سازان این مشکلات را با دوراندیشی و تامین آب و برق موردنیاز مرتفع ساخته است.

ذاکر با اشاره به تلاش غلتک سازان برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ایجادشده از تولید فولاد گفت:در بحث آلودگی هوا موفق به دریافت استاندارد ایزو ۱۴۰۰۰ شدیم و ۹۰ درصد از مراحل ممیزی دستیابی به صنعت سبز را پیموده ایم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به دنبال کسب آن هستیم دریافت استاندارد ۱۷۰۲۵ در مورد آزمایشگاه‌های خود بوده که به زودی محقق خواهد شد.

مدیرعامل غلتک سازان با اشاره به اینکه در سال ۸۸ غلتک سازان به بهره برداری نهایی رسیده است گفت: در حال حاضر مساحت مجموعه بالغ بر ۵۰ هزار مترمکعب است و ما به دنبال افزایش ظرفیت تولید تا ۱۴۵ هزار تن هستیم. 

وی افزایش تولید فولاد در کشور را یک مزیت برای مجموعه خود دانست و افزود: غلتک سازان تنها مجموعه تولیدکننده پاتیل سربار در کشور است و خوشبختانه برای افزایش تولید این محصول برنامه ریزی کرده ایم.

ذاکر زمان را در غلتک سازان طلا دانست و تصریح کرد: ما برای به دست آوردن تکنولوژی و افزایش تولید از هزینه کرد دریغ نمی‌کنیم و زمان را طلا می‌دانیم.

تولید ۵۶ درصد از قالب‌های بدنه خودرو توسط این شرکت

مدیرعامل غلتک سازان سپاهان با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تولید قالب‌های بدنه خودرو را در مجموعه آغاز کرده ایم گفت: شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و بسیاری از خودروسازان کشور از قالب‌های بدنه تولیدی ما بهره می‌برند و در کل ۵۶ درصد از نیاز این مجموعه‌ها را ما تامین می‌کنیم.

وی تاکید کرد: قالب‌های بدنه ایران خودرو و سایپا را ما تولید می‌کنیم، اما کیفیت بد خودرو‌های این دو خودروساز به ما ربطی ندارد!

ذاکر با اشاره به اینکه ایران جزو دو کشور اول تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است گفت: متاسفانه تامین قراضه در کشور یک چالش برای ماست و ما مجبور به استفاده از آهن اسفنجی هستیم که خوشبختانه در این مورد با توجه به میزان تولید کشور مشکلی نداریم. 

مدیرعامل غلتک سازان سپاهان قیمت هر تن قراضه را ۲۷۰۰ و قیمت هر تن آهن اسفنجی را ۱۷۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: یکی از مزیت‌های غلتک سازان سپاهان تولید انحصاری برج‌های فرایند شیمیایی در کشور است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر