بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
گزارش بورس نیوز از وضعیت سهام فلزی ها؛

سهامداران فلزات گوش به زنگ اخبار منفی باشند

کاهش نرخ ارز در ماه های اخیر موجب شد بسیاری از سرمایه گذاران بازار بورس را بعنوان محفلی پرسود برای خود دانسته و موج پول های خود را به سمت آن روانه کنند که در این میان طبق روال معمول سهم های بنیادین در گروه فلزات بیش از دیگر سهم ها مورد توجه این اشخاص(حقیقی یا حقوقی) قرار گرفته که این امر موجبات ایجاد تغییر در وضعیت سودآوری این شرکت ها را فراهم می کند.
کد خبر : ۱۹۴۷۳۰

در این خصوص کیارش هومن مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه سهند به خبرنگار بورس نیوز، گفت: سهم های بنیادین همیشه مشتریان خاص خود را دارند اما؛ در مقاطعی دچار نوسان شوند و ریسک سرمایه گذاری در آن ها افزایش یابد که به تبع آن تمای‍ل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این سهم ها نیز کاهش می یابد. به طور معمول مشتریان سهم های بنیادین را د‌‌ر پرتفوی خود حفظ می کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی سهم های بنیادین گروه فلزات نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند.

هومن با اشاره به اینکه در حال حاضر سهام شرکت های کامودیتی نیز مورد توجه سرمایه گذران قرار دارند، ادامه داد: وضعیت سهام شرکت های کامودیتی وابسته به قیمت های جهانی بوده بنابراین؛ این امر موجب می شود در مقاطع مختلف این سهم ها مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته و یا با بی توجهی آن ها مواجه شوند.

مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند با اشاره به کاهش نرخ ارز در ماه های اخیر، افزود: این امر در وضعیت سهام شرکت های کامودیتی تاثیرگذار نخواهد بود زیرا سود سهام این شرکت ها برحسب نرخ سامانه نیما تعیین می شود که تاکنون قیمت این نوع ارز تغییری نکرده است.

همچنین محمد کاظم مهدوی مديرعامل شرکت کارگزاری آپادانا در مورد وضعیت سهام شرکت های مختلف در بازار گفت: در حال حاضر شرکت های تولیدکننده فلز که فروش محصولات آن ها در داخل کشور انجام می شود نیز شرایط مطلوبی را تجربه می کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی های انجام شده بازدهی یک ساله این شرکت ها حدود 40 درصد خواهد بود، افزود: افرادی که تمایل به خرید اوراق و یا بهره مندی از سود بانکی را دارند می توانند سهام این شرکت ها را خریداری کنند.

مديرعامل کارگزاری آپادانا با اشاره به اینکه این سهم ها نیز دستخوش نوسان می شوند، افزود: از مهرماه سال جاری هزینه های این شرکت ها افزایش می یابد بنابراین ممکن است اخبار منفی در خصوص این شرکت ها به گوش برسد زیرا گزارش های 6 ماهه آن ها که در اواخر تابستان منتشر می شود نسبت به گزارش های 3 ماهه، حاکی از وضعیت مطلوب این شرکت ها نخواهد بود.


وی با تاکید بر افزایش هزینه های انرژی و حمل و نقل شرکت های تولیدکننده فلز در مهرماه سال جاری، گفت: این امر صورت های مالی این شرکت ها را دستخوش تغییر می کند.

هومن خاطرنشان کرد: در حال حاضر جریان ورود پول در بازار وجود دارد که این شرکت ها نیز باتوجه به میزان P/E مناسب خاصیت جذب پول را دارند.





اشتراک گذاری :
ارسال نظر