بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
محصولات اصلی شرکت شامل شمش فولاد و انواع پاتیل و همچنین شمش فولاد آلیاژی است.
کد خبر : ۱۹۴۷۵۲
نگاهی به عملکرد و وضعیت مالی شرکت غلتک سازان سپاهان/پیش بینی رشد سودآوری شرکت در سال جاری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس اطلاعیه شرکت بورس تهران، در روز دوشنبه هفته جاری «فردا» ۲۰درصد از سهام شرکت غلتط سازان سپاهان در نماد «فسازان» عرضه می‌شود. 

قیمت تعیین شده هر سهم این شرکت در بازه ۸.۰۰۰ تا ۸.۴۰۰ ریال تعیین شده و سرمایه ثبت شده شرکت در حال حاضر ۳۷۵ میلیارد ریال مشتمل بر ۳۷۵ میلیون سهم ۱.۰۰۰ ریالی است.

 با توجه به تعداد کد‌های سهامداری شرکت‌کننده در عرضه اولیه، انتظار می‌رود تعداد سهام تخصیص یافته به هر کد سهامداری بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سهم باشد. سهامدار اصلی شرکت، شرکت تولیدی چدن‌سازان با مالکیت ۹۹.۹۵ درصد است.

این شرکت در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده و بهره‌برداری از آن با ظرفیت تولید ۳۰هزار تن انواع محصولات فولادی در پایان سال ۱۳۸۸ صورت گرفته است. 

در حال حاضر و با اجرای دو مرحله توسعه، تولید اسمی شرکت به ۱۴۰ هزار تن رسیده و مرکز اصلی شرکت در اصفهان، شهرک صنعتی سگزی واقع شده و تعداد کارمندان شرکت نیز در حال حاضر ۲۶۸ نفر است.

محصولات اصلی شرکت شامل شمش فولاد و انواع پاتیل و همچنین شمش فولاد آلیاژی است. شرکت برآورد کرده که جمع کل مقادیر فروش محصولات شرکت در سال جاری به ۱۴۵ هزار تن برسد که شامل ۱۳۵ هزار تن شمش فولادی و ۵ هزار تن شمش فولاد آلیاژی و همچنین ۱.۹۰۰ تن پاتیل است. 

حاشیه سود ناخالص فروش محصول شمش فولادی معادل ۱۷ درصد بوده و این حاشیه سود در محصول پاتیل معادل ۴۷ درصد است.

نگاهی به عملکرد و وضعیت مالی شرکت غلتک سازان سپاهان/پیش بینی رشد سودآوری شرکت در سال جاری

مبلغ فروش برآوردی سال جاری شرکت معادل ۶ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال و در سه ماهه نخست سال جاری، مبلغ فروش محقق شده این شرکت یک هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال بوده است. 

سود هر سهم محقق شده شرکت در فصل بهار سال جاری ۴۷۴ ریال محقق شده و سود پیش‌بینی شده سال جاری ۲.۴۱۸ ریال به ازای هر سهم برآورد شده است. 

سود کسب شده در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۹۶درصدی داشته که عمدتا به دلیل رشد نرخ‌های فروش شرکت به میزان ۹۸ درصد بوده است؛ حاشیه سود عملیاتی کسب شده شرکت در این مدت معادل ۱۷درصد بوده و این حاشیه سود در سه ماهه نخست سال ۹۷ کمتر از ۱۰درصد بوده است.

مواد اولیه اصلی مصرفی شرکت که بیش از ۸۰درصد از هزینه‌های تولید را به خود اختصاص می‌دهند شامل آهن اسفنجی، آهن قراضه است. شرکت قصد دارد که در سنوات آتی میزان مصرف آهن اسفنجی را افزایش داده و از میزان مصرف آهن قراضه بکاهد که این مورد در جهت کاهش هزینه‌های تولید شرکت صورت می‌گیرد. هزینه دستمزد معادل ۷درصد و هزینه‌های سربار نیز معادل ۱۳درصد هزینه‌های تولید شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.

از مزیت‌های اصلی شرکت می‌توان به عدم استفاده از الکترود گرافیتی در فرآیند تولید محصولات شرکت اشاره کرد که در سالیان اخیر با رشد بیش از ۱۰برابری قیمت سهم بالایی از هزینه‌های تولید محصولات فولادی را خود اختصاص داده است. 

عدم حضور جدی رقبا در بازار داخلی نیز از دیگر مزیت‌های این شرکت است. تنوع محصولات شرکت با توجه به سفارش‌های دریافتی را می‌توان دیگر مزیت اصلی شرکت عنوان کرد.

شرکت برآورد کرده است که در سال جاری موفق به فروش بیش از ۱۳۵ هزار تن شمش فولادی و با متوسط نرخ ۴۰ میلیون ریال به ازای هر تن و همچنین فروش ۱.۹۰۰ تن پاتیل در نرخ ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر تن شود. 

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی مقادیر و نرخ فروش محصولات اصلی شرکت در سال ۹۹ معادل ۱۶۵ هزار تن شمش فولادی در نرخ ۴۲میلیون ریال به ازای هر تن و همچنین ۱.۹۰۰تن انواع پاتیل با متوسط نرخ ۱۲۶میلیون ریال به ازای هر تن است.

سود هر سهم برآوردی شرکت در سال جاری معادل ۲.۴۱۸ریال و همچنین سود هر سهم برآوردی برای سال۹۹ معادل ۳.۷۴۶ریال پیش بینی شده است. 

بر این اساس قیمت هر سهم شرکت در گزارش ارزش گذاری شرکت معادل ۱۲ هزار و ۱۱۳ ریال ارزیابی شده است. به نظر می‌رسد با توجه به سود برآوردی سال جاری، نرخ تعیین شده جهت عرضه اولیه شرکت در قیمت ۸.۰۰۰ تا ۸.۴۰۰ ریال، قیمت مناسبی برای عرضه اولیه سهام این شرکت است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر