بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی امیر مطرح کرد:

کاهش تولید برخی صنایع به دلیل کندی تخصیص ارز

مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی گفت: در برخی از صنایع به دلیل کندی تخصیص ارز شاهد کاهش تولید هستیم. به نظر می‌رسد که شرکت‌های تولیدی مثل صنایع دارو، غذایی، دامپروری، لبنی و... بتوانند در صورت تغییر ارز از ۴۲۰۰ تومان به نیما نسبت به حفظ حاشیه سود خود اقدام کنند.
کد خبر : ۱۹۴۷۶۷
به گزارش بورس نیوز، فرهنگ حسینی، در خصوص بررسی اثر حذف دلار دولتی بر صنایع مختلف اظهار کرد: در برخی از صنایع به دلیل کندی تخصیص ارز شاهد کاهش تولید هستیم. به نظر می‌رسد که شرکت‌های تولیدی مثل صنایع دارو، غذایی، دامپروری، لبنی و... بتوانند در صورت تغییر ارز از ۴۲۰۰ تومان به نیما نسبت به حفظ حاشیه سود خود اقدام کنند.

وی افزود: اگر امکان دریافت ارز آسان شود، انتظار بهبود تولید و افزایش سودآوری در این شرکت‌ها وجود دارد.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازارهای جهانی، تحت تاثیر جنگ تجاری چین و ایالات متحده، خروج بریتانیا، اقدامات ایالات متحده در تصمیم‌گیری‌های سریع و بدون برنامه با ریسک مواجه شده و روند نزولی در پی دارد؛ در این شرایط اگر عوامل ایجاد این ریسک‌ها رفع نشود، روند فعلی ادامه خواهد داشت.


مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر در رابطه با مزیت نسبی صنایع موجود خاطرنشان کرد: مزیت نسبی بلندمدت صنایع بازار سرمایه در گروه معدنی، فلزی و پتروشیمی متمرکز بوده و در صورت افزایش قیمت دلار یا افزایش قیمت جهانی یا رشد همزمان آن ها، این گروه بیش از سایر گروه‌ها منتفع می‌شود و عامل اصلی رشد شاخص در دو دهه اخیر بوده است.

حسینی گفت: با این حال، قیمت‌های جهانی به پاشنه آشیل این صنایع در کوتاه مدت تبدیل شده است. در مقابل، شرکت‌های تورمی به دلیل محدودیت‌های واردات و اصلاحات قیمت‌گذاری، توانسته‌اند عملکرد مناسبی در بازار سرمایه داشته باشند و رشد سودآوری آن‌ها در برخی موارد بیش از صنایع دلاری بوده است. 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر