بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
افت قیمت نماد‌های «میدکو»، «مارون» و «هرمز» بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص فرابورس در معاملات دیروز داشتند.
کد خبر : ۱۹۴۷۷۷
معاملات کم‌نوسان با چاشنی نرخ عرضه اولیه

آنچه در معاملات دیروزگذشت:
به گزارش بورس نیوز، در بازار دیروز شاهد افت ۴۱۳ واحدی شاخص کل و رسیدن آن به کمتر از ۲۶۱ هزار واحد بودیم. نماد‌های «همراه»، «فولاد»، «ومعادن» و «رمپنا» بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند و نماد‌های «شپنا» و «تاپیکو» نیز بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل را داشتند. ارزش معاملات به بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال رسید. «شپنا»، «ثنوسا» و «خپارس» بیشترین ارزش معاملات خرد بازار را به خود اختصاص دادند. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۱۶ واحدی به ۳ هزار و ۵۰۹ واحد تنزل یافت. افت قیمت نماد‌های «میدکو»، «مارون» و «هرمز» بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص فرابورس در معاملات دیروز داشتند.

اخبار سیاسی

نامه‌نگاری‌های روسای سابق قوه قضاییه و ایراد اتهامات مختلف علیه یکدیگر تا حد زیادی فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر برگزاری جلسات دادگاه متهمان و مجرمان اقتصادی که پس از روی کار آمدن رئیس جدید قوه قضاییه شتاب بالایی به خود گرفته است، امیدواری‌های زیادی را در خصوص اجرای عدالت و بازگرداندن بخشی از منابع بیت‌المال به بودجه عمومی کشور را افزایش داده است.

در دیگر خبرها، معاون ارزی سابق بانک مرکزی در جلسه دادگاه اتهامات مربوط به خود اعلام داشت که مداخله در بازار فردایی ارز به درخواست دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دستور رئیس جمهور و تایید رئیس کل بانک مرکزی انجام شده است.

اقتصاد کلان 

مرکز آمار ایران از افزایش ۱۷۴.۶ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در بهار ١٣٩٨ نسبت به بهار ٩٧ در شهر تهران خبرداد. قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در بهار ١٣٩٨ نسبت به بهار ٩٧ در شهر تهران ١٧٤/٦ درصد افزایش یافت.

افزایش ١٧٤/٦ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی افزایش ١٠٩/٦ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش ٣٥,٠ درصدی متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در بهار ٩٨ نسبت به بهار ٩٧ در شهر تهران روی داد.
معاملات کم‌نوسان با چاشنی نرخ عرضه اولیه

در خبری دیگر، بر اساس امار اعلام شده رشد ۳۰ درصدی پرداخت‌های الکترونیکی در کشور در سال گذشته روی داده است. میزان استفاده از کارت‌های بانکی و پرداخت‌های الکترونیکی به جای پول نقد به سرعت در حال افزایش بوده به طوری که در تیر امسال، میزان تراکنش‌های پرداخت الکترونیک کارتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال از تعداد ۳۲ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بورس کالا

در جریان معاملات روز جاری شاهد عرضه محصولات گروه پتروشیمی و پالایشگاهی خواهیم بود. نرخ پایه فروش محصولات پتروشیمی در هفته جاری نسبت به هفته قبل با توجه به کاهش نرخ ارز سامانه نیما و همچنین کاهش نرخ‌های جهانی محصولات پتروشیمی بین یک تا ۵ درصد کاهش داشته است. با این حال می‌بایست منتظر واکنش متقاضیان محصولات پتروشیمی در جریان معاملات امروز به منظور تعیین و کشف قیمت محصولات این گروه باشیم. 
معاملات کم‌نوسان با چاشنی نرخ عرضه اولیه

اخبار صنایع

وزیر نیرو با اشاره به اینکه امسال رکورد صادرات برق شکسته شد، گفت: در بازه زمانی اول خرداد تا ۲۰ مرداد حدود ۲.۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی صادرات برق داشتیم که این میزان بیشترین مقدار صادرات در سال‌های اخیر بوده است.
معاملات کم‌نوسان با چاشنی نرخ عرضه اولیه

قیمت ارز و سکه

در معاملات روز گذشته بازار سکه و طلا شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها بودیم. قیمت هر دلار آمریکا بدون تغییر قابل ذکری نسبت به روز شنبه به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و بهای هر سکه طلای طرح جدید نیز به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.
معاملات کم‌نوسان با چاشنی نرخ عرضه اولیه

بازار امروز

با توجه به تعطیلی روز سه‌شنبه همچنان انتظار معاملات کم نوسان در اکثر گروه‌های معاملاتی را انتظار خواهیم داشت. همچنین در جریان معاملات امروز شاهد عرضه اولیه ۲۰ درصدی شرکت غلتک‌سازان سپاهان هستیم که انتظار می‌رود در حدود ۶۰۰ میلیارد ریال نقدینگی بازار را جذب کند. به نظر می‌رسد که سهمیه هر کد معاملاتی بر اساس تعداد خریداران حاضر در عرضه‌های اولیه قبلی به میزان ۱۰۰ تا ۱۲۰ سهم و با نقدینگی مورد نیاز ۱۰۰ هزار تومانی باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر