بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین:

اقبال به سهام بزرگ و بنیادی کمتر شده است

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین گفت:این روز‌ها اقبال به سهام بزرگ و بنیادی کمتر شده و بازار به سمت سهم‌های کوچک بنیادی و غیربنیادی در حرکت بوده که این موضوع نیز علل مختلفی دارد.
کد خبر : ۱۹۴۸۰۰
به گزارش بورس نیوز، علیرضا تاج بر اظهار کرد: زمان اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت مشخص نیست به همین دلیل نمی‌توان گفت که تغییرات بازار به دلیل تصمیم‌گیری در خصوص این سیاست‌ها است.

وی افزود: این روز‌ها اقبال به سهام بزرگ و بنیادی کمتر شده و بازار به سمت سهم‌های کوچک بنیادی و غیربنیادی در حرکت بوده که این موضوع نیز علل مختلفی دارد.

مدیرعامل کازگرای تامین سرمایه نوین ادامه داد: از سال گذشته تا به حال قیمت سهام برخی از شرکت‌ها سه برابر شده، اما سهام شرکت‌های بزرگ بازار این افزایش نرخ را تجربه نکردند. این ثبات در قیمت سهم شرکت‌های بزرگ به دلیل حجم مبنای بالای آن‌ها بوده و به همین دلیل رشدی که سهام دیگر دارند سهام این شرکت‌ها تجربه نمی‌کنند.
تاج بر خاطرنشان کرد: موضوع دیگر، مربوط به عرضه و تقاضا بوده که عرضه بالای حقوقی‌ها در این نماد‌ها سبب شده که تجربه رشد‌های هیجانی را نداشته باشند.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در بازار سرمایه هنگامی که برخی از سهم‌ها با اقبال مواجه می‌شوند با عرضه‌های شدید حقوقی هم همراه می‌شوند که البته این مساله تا حدی طبیعی است، اما به هر حال تعداد زیادی که به تازگی وارد بازار شده اند به دنبال کسب منفعت کوتاه‌مدت هستند و به این ترتیب به سمت سهام این شرکت‌ها نمی‌روند.

وی توضیح داد: بعد از اینکه نرخ ارز افزایش یافت تورم شدیدی ایحاد شد که بعضا شامل بازار سرمایه هم می‌شود، اما بازار سرمایه در این مورد از بقیه بازار‌ها عقب‌تر مانده و با توجه به شفافیت و نقدشوندگی آن در این مساله از باقی بازار‌ها کمی عقب‌تر است.

تاج بر گفت: نرخ دلار که در بسیاری از تحلیل‌ها ۱۴ هزار تومان در نظر گرفته شده در حال حاضر با افت همراه شده است که به این ترتیب، تحلیل‌ها را بهم ریخته است. البته بازار باید به این نکته توجه کند که نرخ دلار سامانه نیما از ۸ هزار دلار به ۱۱ هزار دلار افزایش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر