بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت:

شرایط بین‌المللی به نفع صنعت و معدن تمام شده است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: با تمام شرایط سخت توانسته ایم صنعت را سرپا نگه داریم و در این شرایط نه تنها آسیب ندیده ایم بلکه ارزآوری و صادرات ما به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۹۴۸۱۹
شرایط بین‌المللی به نفع صنعت و معدن تمام شده است
به گزارش بورس نیوز، جعفر سرقینی اظهار کرد: امروز شرایط بین‌المللی به نفع صنعت و معدن تمام شده و ما شرایط رو به رشدی را شاهد بوده‌ایم. صادرات و مواد اولیه ما در حوزه معدن در این شرایط افزایش یافته است.

وی افزود: با تمام شرایط سخت توانسته ایم صنعت را سرپا نگه داریم و در این شرایط نه تنها آسیب ندیده ایم بلکه ارزآوری و صادرات ما به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: سامانه بهین‌یاب به عنوان ملاک عمل ما قرار گرفته وبسیاری از مشکلات ما کم شده است. از این پس تنها واحد‌های عضو بهین‌یاب، اجازه خرید شمش را دارند و ۱۴ شرکت تاکنون در بهین‌یاب ثبت نام کرده اند.

سرقینی در خصوص اینکه قیمت بعضی از فلزات کاهش یافته است، بیان کرد: امروز شاهد تعادل قیمت‌ها در بستر بورس کالا هستیم و کالایی همچون الکترود گرافیکی ۴۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دررابطه با همکاری میان صنایع معدنی و صنایع تولیدی توضیح داد: بسیاری از تعرفه‌ها در حوزه معدن و صنایع مشترک بوده و نیازمند همکاری دوجانبه است. استان‌ها نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی از ارسال ۳ هزار و ۱۷ تعرفه مورد تایید معاونت معدنی، به استان‌ها خبرداد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش تولیدات مواد معدنی و زنجیره تولید آن، در سال گذشته حدود ۲۱ میلیارد دلار بوده است. البته درآمد‌های معادن کوچک بسیار قابل توجه بوده و نباید فکر کنیم، چون اسمشان کوچک است، درآمد ناچیزی دارند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی صورت می گیرد؛

عرضه بیش از ۳ هزار تن مواد پلیمری و شیمیایی در بورس کالا

امروز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی صورت می گیرد؛

عرضه بیش از ۳ هزار تن مواد پلیمری و شیمیایی در بورس کالا

ارسال نظر