بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
افزایش حجم عملیات در دو فصل میانی سال به همراه افزایش نرخ ارز، رشد درآمد‌ها را در «حسینا» به دنبال خواهد داشت اما؛ آیا تعداد بالای فروشنده‌ها در این سهم مجال تداوم صعود را می‌دهند؟!
کد خبر : ۱۹۴۸۴۶

پاییز گرم در انتظار سینا / «حسینا» بر مدار صعود حرکت می‌کند

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، نکته جالب توجه در صورت‌های مالی شرکت «توسعه خدمات دریایی و بندری سینا» وجود ۱۳۷ میلیارد تومان سود انباشته است که ۲.۷ برابر سرمایه اسمی است. بنابراین، به راحتی می‌تواند نسبت به افزایش سرمایه اقدام کند.

شرکت «توسعه خدمات دریایی و بندری سینا» در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۶۸ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که ۱۹ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است. با توجه به این که شرکت پیش از این تحقق درآمد ۴۷۴ میلیارد تومانی را برای دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸ برآورد کرده بود، تا دوره ۴ ماهه ۳۵ درصد این رقم را پوشش داده است.

 پاییز گرم در انتظار سینا / «حسینا» بر مدار صعود حرکت می‌کند

از آن جا که درآمد‌های این شرکت برحسب دلار و هزینه‌ها بر مبنای ریال محاسبه می‌شود، همگام با افزایش نرخ ارز، مبلغ درآمد‌ها نیز رشد می‌کند؛ هر چند که به دلیل اعمال تحریم ها، حجم فعالیت‌های کانتینری کاهش یافته است.

با همه این اوصاف، می‌توان انتظار داشت که روند رو به رشد درآمدزایی این شرکت فعال در حوزه حمل و نقل در سال جاری نیز ادامه یابد. چرا که فصل‌های تابستان و پاییز اوج فعالیت «حسینا» است و به صورت سنتی، بیشترین حجم عملیات در این دوره رقم می‌خورد. بر این اساس، برآورد می‌شود در پایان نیمه نخست سال، سود خالص ۱۶۰ تومانی به ازای هر سهم به بار بنشیند.

در نظرسنجی آبسیم پلاس، ۴۴ درصد از شرکت کنندگان رأی به خرید سهام «حسینا» در روز یکشنبه دادند و ۵۶ دیگر، ابراز تمایل به فروش کردند.

 پاییز گرم در انتظار سینا / «حسینا» بر مدار صعود حرکت می‌کند

به این ترتیب، نتیجه نظرسنجی درست از آب درآمد و تعداد فروشندگان در این نماد بیش از خریداران بود. در معاملات روز یکشنبه ۱۴۷ خریدار در مقابل ۲۳۸ فرشنده صف آرایی کردند که حضور حقوقی‌ها در سمت تقاضا پررنگ بود.

از ابتدای سال جاری تا به روز گذشته، حدود ۱.۳ میلیارد تومان از سهام «حسینا» از سمت حقوقی‌ها به حقیقی‌ها انتقال یافت و در مجموع، حقوقی‌ها برآیند خروج را در این سهم ترسیم کردند.

ارزش بازار این سهم در حال حاضر بالغ بر ۱۱۲۹ میلیارد تومان است.

بررسی روند سهام این شرکت در بازار سرمایه نشان می‌دهد که قیمت هر سهم در مجموع رو به صعود حرکت کرده است. «حسینا» در مدت سپری شده از سال جاری بازدهی جالب توجه ۱۳۵ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است.

 پاییز گرم در انتظار سینا / «حسینا» بر مدار صعود حرکت می‌کند

حال با توجه به رشد قیمت مطلوب در مدت یاد شده و همچنین تحرکات حقوقی‌ها در سمت عرضه، آیا روند صعودی این سهم ادامه خواهد داشت و یا مجددا به زیر سقف تاریخی ۲۰ ساله اخیر خود نزول می‌کند؟!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر