بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
رئیس جمهوری قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۹۴۸۶۱
به گزارش بورس نیوز، دکتر حسن روحانی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته دوشنبه (۲۴ تیرماه) ماده ۵ طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را بررسی و تصویب کردند.

براساس این ماده، وزارت نفت موظف است در زمان اعطای مجوز طرح نسبت به اعطای مجوز‌های زیر برای واحد‌های مشمول این قانون اقدام کند:

الف. مجوز صادرات فرآورده‌های تولیدی.

ب. مجوز تامین نفت خام به‌عنوان خوراک مصرفی پس از اتمام دوره تنفس خوراک با رعایت مصالح کشور.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین ماده ۶ این طرح را بررسی کردند و به تصویب رساندند. بر اساس این ماده، وزارت نفت مکلف است ظرف مدت دو ماه پس از تصویب این قانون، آیین‌نامه اجرایی آن را به تصویب هیئت وزیران برساند.

نمایندگان بند «ث» ماده ۳ این طرح نیز را بررسی و تصویب کردند. بر اساس این بند، بازپرداخت تسهیلات تنفس خوراک صندوق توسعه ملی پس از دوره تنفس و مطابق مقررات صندوق انجام می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر