بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
قیمت‌های عجیب برای سهام شرکت‌های زیانده در بازار پایه؛

رشد زیاندهی این شرکت فرآوری در دوره ۹ ماهه/ سرمایه‌گذاری و انتقال پول پرریسک‌تر شد

این زیاندهی هیچ‌گونه تناسبی با قیمت فعلی سهام شرکت که بیش از ۱۰ هزار ریال بوده، نداشته و بار دیگر شاهد عدم تناسب قیمت و عملکرد شرکت‌ها در بازار پر حاشیه پایه هستیم.
کد خبر : ۱۹۴۸۹۱
رشد زیاندهی «کفرآور» در دوره ۹ ماهه عملیات شرکت/ قیمت‌های عجیب برای سهام شرکت‌های زیانده در بازار پایه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فرآورده‌های سیمان شرق در دوره ۹ماهه منتهی به پایان اردیبهشت ماه سال جاری، زیان خالص ۳۱میلیارد و ۹۰۶میلیون ریالی را محقق کرده که این زیان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و علیرغم افزایش قیمت‌های روی داده طی این سال، افزایش ۶درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب جمع زیان انباشته شرکت به بیش از ۴۶ میلیارد ریال و معادل ۲۶۰ ریال به ازای هر سهم برسد.

رشد زیاندهی «کفرآور» در دوره ۹ ماهه عملیات شرکت/ قیمت‌های عجیب برای سهام شرکت‌های زیانده در بازار پایه

این زیاندهی هیچ‌گونه تناسبی با قیمت فعلی سهام شرکت که بیش از ۱۰هزار ریال بوده، نداشته و بار دیگر شاهد عدم تناسب قیمت و عملکرد شرکت‌ها در بازار پر حاشیه پایه هستیم. 

به نظر می‌رسد تنها موردی که در رشد یا کاهش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار پایه اهمیت ندارد، صورت‌های مالی شرکت‌ها و عملکرد سودآوری آن‌ها باشد. 

بر اساس این گزارش، می‌بایست این موضوع را به سرمایه‌گذاران در این بازار متذکر شد که بسیاری از نماد‌های بازار پایه‌ای با حباب قیمت وحشتناک مواجه هستند و سرمایه‌گذاری و انتقال پول به این بازار بسیار پرریسک است.

لازم به ذکر است، جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت در این دوره به بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل از آن افزایش بیش ا ز ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. فروش انواع بتون بخش مهمی از فروش شرکت را به خود اختصاص داده است. 

با این حال با توجه به رشد هزینه‌های تولید، شرکت در این دوره زیان ناخالص و در نهایت زیان خالص محقق کرد ه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر