بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نگاه بازار به سهم‌های کوچک و متوسط

در حال حاضر نگاه بازار به سمت سهم‌های کوچک و متوسط مقیاس بوده و این شاخص در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۳۳ درصد بوده، ولی در یک ماه گذشته این میزان کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۹۰۸
به گزارش بورس نیوز، مهرداد نعمتی درخصوص بررسی روند بازار اظهار کرد: طی چند روز اخیر، شاخص هم وزن در بیشتر مواقع بالاتر از شاخص کل بوده و این مساله نشان‌دهنده این است که سهام بنیادی و بزرگ بازار در این مقطع مورد اقبال بازار نبودند.

وی افزود: در حال حاضر نگاه بازار به سمت سهم‌های کوچک و متوسط مقیاس بوده و این شاخص در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۳۳ درصد بوده، ولی در یک ماه گذشته این میزان کاهش پیدا کرده است.

معاون سابق شرکت سرمایه‌گذاری امید ادامه داد: عوامل متعددی در بروز این شرایط تاثیرگذار هستند. ثبات نرخ ارز باعث شد که گرایش به سمت سهام شرکت‌های پتروشیمی کم شود. مساله محدودیت‌های صادراتی نیز باعث شد که اقبال از شرکت‌های صادرات محور گرفته شود.

نعمتی درخصوص پیش بینی خود از بازار در ماه جاری بیان کرد: به نظر من بازار به سمت سهام بنیادی حرکت می‌کند و ارزش معاملات، شاخص کل و سهام بنیادی در آخرین ماه تابستان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد مشروط بر اینکه موضوع کم کردن تعهدات برجام آثار منفی بر بازار به جا نگذارد.

مدیرعامل شرکت گروه مالی خدمات پشتیبانی مهر۷۸ (وابسته به بانک کشاورزی) درباره حذف ارز دولتی و تاثیر آن بر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارز نیمایی بر شرکت‌های بورسی اثر خود را گذاشته است، به نظر می‌رسد که حذف ارز دولتی تاثیر چندانی بر بازار نگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر من حذف چهار صفر از مبادلات مالی در اولویت مسایل اقتصادی از جمله بازار سرمایه قرار ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر