بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

«تورم» سوغات پارسه برای بازار ایران

کارشناس بازار سرمایه گفت: واحد پولی جدید نه تنها برای سهام شرکت های بورسی بلکه برای همه کالا اثر تورمی به همراه خواهد داشت که این تاثیرات در یک دوره حدود ۳ماهه بوده و پس از آن شرایط بازارهای داخلی عادی می‌شود.
کد خبر : ۱۹۴۹۲۵
به گزارش بورس‌نیوز، پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان برای حذف 4 صفر از واحد پولی کشور و تبدیل تومان به عنوان ابزار اصلی در نقل و انتقالات مالی بالاخره طبق لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارسال شد از این پس هر ۱۰۰۰۰ریال تبدیل به یک تومان خواهد شد بنابراین واژه ریال از ادبیات پولی کشور حذف و هر تومان، معادل ۱۰۰پارسه می‌شود که اجرای این تصمیم قطعا تبعاتی را برای بخش های مختلف اقتصادی کشور از جمله بازار سرمایه به همراه خواهد داشت.

در این خصوص کمال خانزاده  مدیرعامل کارگزاری ملل به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: با تبدیل ریال به پارسه قیمت سهم‌ها به دلیل ایجاد هیجانات روانی، کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه این امر در کوتاه مدت موثر خواهد بود، افزود: تبدیل ریال به پارسه تا زمانی که واحد پولی جدید در بازار ایران تثبیت شود از لحاظ روانی تغییراتی را در بازارسرمایه ایجاد خواهد کرد که افزایش قیمت سهام برای سهام های کمتر از ۱۰۰تومان یکی از مهم ترین تغییرات محسوب می شود.

خانزاده تصریح کرد: در صورت تبدیل ریال به پارسه اعداد موجود در صورت های مالی کوچک تر می‌شود و فعالین بازار می توانند بازی های خوبی را با سهم ها انجام دهند به همین دلیل از کم شدن ارزش فعلی بازار جلوگیری می شود .

مدیرعامل کارگزاری ملل ادامه داد: واحد پولی جدید نه تنها برای سهام شرکت های بورسی بلکه برای همه کالا اثر تورمی به همراه خواهد داشت که این تاثیرات در یک دوره حدود 3 ماهه بوده و پس از آن شرایط بازارهای داخلی عادی می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر