بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۴
در پی برگزاری مجمع بزرگترین شرکت دارویی کشور و خاورمیانه :

کارخانجات داروپخش 130 تومان سود تقسیم کرد

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت کارخانجات دارو پخش راس ساعت 9 صبح مورخ 88.3.9 در محل کارخانه با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۰۵۷۵

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت کارخانجات دارو پخش راس ساعت 9 صبح مورخ 88.3.9 در محل کارخانه با حضور بیش از 97 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر فرزندی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان خلیلی و ملک وند و به دبیری آقای دکتر نقدی (مدیر عامل) کامل شد.

شایان ذکر است که آقایان دکتر راسخ ، دکتر رستگار ، دکتر امجدی و دکتر اصغری اعضاء هیات مدیره شرکت و عیوض لو نماینده سازمان بورس نیز در این جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی سال مالی منتهی به 87.12.30

2- تقسیم 1300 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی شهود امین به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

مدیر عامل بزرگترین شرکت دارویی کشور و خاورمیانه در این جلسه از افزایش سود شرکت در سال 87 خبر داد و گفت: علی رغم کاهش تولید در سال مالی موردگزارش ، شرکت توانسته است با استفاده از کارکنان فهیم و همکاری آنان با عملیاتی کردن راهکارهایی همچون همگون سازی داروها مطابق میل و تقاضای مشتری به افزایش فروش و سود خالص و ناخالص مناسبی دست پیدا کند.

وی افزود : شرکت کارخانجات دارو پخش توانسته است با فعالیت های مناسب در این زمینه ، رتبه اول را در بخش فروش بین تمامی شرکتهای داخلی به خود اختصاص دهد.

دکتر نقدی گفت : یکی دیگر از فعالیت های شرکت که به افزایش رشد منجر شده است ، کاهش دوره وصول مطالبات است که در سال جاری نیز جهت وضعیت مالی شرکت همین روش را ادامه خواهیم داد.

تاریخچه

شرکت کارخانجات دارو پخش (سهامی عام) در تاریخ 1377.1.24 تحت شماره 139281 اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران ، با سرمایه پانصد میلیون ریال به مدت نامحدود توسط شرکت داروپخش (سهامی عام) تاسیس گردید . سرمایه شرکت در تاریخ 78.8.30 به مبلغ چهل میلیارد ریال و در تاریخ 79.11.11 به مبلغ یکصد میلیارد ریال افزایش یافته است. همچنین در تاریخ 79.6.27 شرکت از «سهامی خاص» به «سهامی عام» تبدیل و متعاقباً در تاریخ 81.7.21 در بورس اوراق بهادار تهران نیز پذیرفته شده است.

موضوع فعالیت شرکت به موجب ماده 2 اساسنامه عبارتست از:

تولید ، تهیه و واردات داروهای انسانی، دامی ، شیر خشک، غذای کودک ، مواد غذایی ، لوازم درمانی ، آرایشی، بهداشتی، آزمایشگاهی و توزیع و فروش آنها در سراسر کشور و صدور آن به خارج از کشور ، همچنین خرید و فروش مواد اولیه و بسته بندی ، ماشین آلات، قطعات و سایر ملزومات ، تاسیس ، ایجاد و بهره برداری از کارخانه های تولیدی و صنعتی و فروش آنها و مشارکت ، سرمایه گذاری ، خرید و فروش سهام شرکتها و اقدام به فعالیت های تحقیقاتی علمی و عملی مربوط به تبادل اطلاعات ، دانش فنی و تکنولوژی از طریق تهیه و تدارک آنها از شرکت های داخلی یا خارجی و هرگونه عملیات تجاری و غیر تجاری مجاز که مرتبط با موارد فوق بطور مستقیم یا غیر مستقیم باشد.
 
همچنین پروانه بهره برداری به شماره 60668/425506 صادره از وزارت صنایع طی مجوز شماره 60668/4212228 اداره کل صنایع غذایی و دارویی بنام شرکت کارخانجات داروپخش (سهامی عام) انتقال یافته است.

ترکیب اعضای هیات مدیره:

اعضاء هیات مدیره

سمت

شرکت دارو پخش (سهامی عام) به بنمایندگی

دکتر ناصر نقدی)

مدیر عامل و عضو هیات مدیره

شرکت توزیع داروپخش (سهامی عام) بنمایندگی

دکتر حمید رضا راسخ

رییس هیات مدیره

شرکت گسترش بازرگانی داروپخش (سهامی عام) به نمایندگی

علی اصغری

عضو هیات مدیره

شرکت تولید مواد داروپخش (سهامی عام) به نمایندگی

دکتر کامبیز امجدی نیک

عضو هیات مدیره

شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (سهامی خاص) به نمایندگی

دکتر ایرج رستگار

نایب رییس  هیات مدیره

اهم فعالیت های شرکت طی سال مالی مورد گزارش

- تولید انبوه 10 قلم محصول جدید و ساخت آزمایشی 18 قلم محصول دیگر

- اقدام در جهت تولید داروهای تکنولوژی با ارزش افزوده بالا

- استمرار عملیات انعقاد قرارداد با شرکت های تحقیقاتی و علمی به منظور گسترش فعالیت های توسعه محصول و تهیه فرمولاسیون محصولات جدید.

- شناسایی نیازها و اقدام به خرید ماشین آلات و تجهیزات تولیدی و پشتیبانی تولید از قبیل دستگاه ازن ژنراتور Kg 5 سرم سازی و کارتریج، دستگاه اکسیژن ساز جهت تغذیه ازن ژنراتورها ، دستگاه آون 400 لیتری جهت نصب در پروژه ویال، دستگاه شیرینگ جهت بسته بندی جامدات، سیستم کنترل اتوماتیک کویل های هوا ساز بسته بندی جامدات و آزمایشگاه ، انواع قطعات یدکی ساخت داخل و خارج برای دستگاه های تولید مانند واشینگ لیوفیلیزه ، پرکنی اسپتیک آمپول ، قالبهای BFS و انواع وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی به منظور ارتقاء توان تولیدی

- علیرغم وجود مشکلات و موانع تهیه مواد اولیه مورد نیاز از طریق گشایش اعتبارات اسنادی بدلیل محدودیت های ناشی از مراودات بین المللی بین بانکی، شرکت توانسته است بخش قابل توجهی از مواد مورد نیاز خود را از طریق تامین ارز و حواله نقدی در وجه فروشندگان خارجی تهیه نماید.

- دریافت مبلغ 959 میلیارد ریال انواع تسهیلات ریالی و ارزی با توجه به افزایش حجم عملیات شرکت و به منظور بازپرداخت تعهدات جاری.

- کاهش ضایعات در زمینه مواد اولیه و بسته بندی محصول و استفاده بهینه از ظرفیت تولیدی از طریق ارتقاء سطح کیفی حرکت مواد و پرسنل تولید

اهداف و برنامه های پیش بینی شده برای سال 1388

- برنامه ریزی دقیق برای اجرای بودجه مصوب سال 1388 و دستیابی به تولید و فروش حدود 1000 میلیارد ریال انواع محصولات تولیدی شرکت از طریق بررسی و انتخاب ترکیب بهینه تولید و فروش ، با در نظر گرفتن نیاز واقعی بازار، منطقی نمودن میزان موجودی نزد شرکتهای توزیع و انتخاب محصولات با حاشیه سود بالا.

- پیگیری انجام اقدامات لازم در خصوص 43 مورد محصول به منظور تولید بچ صنعتی و ارسال DMF به وزارت بهداشت جهت صدور پروانه

- تولید انبوره حداقل 28 محصول جدید و عرضه آن به بازار دارو

- تولید داروهای جدید با بستن قرارداد Contract manufacturing با شرکتهای داخلی و خارجی به منظور تولید داروهای جدیدی که خطوط تولید آن ها در شرکت وجود ندارد.

- پیگیری تولید داروهای جدید تحت لیسانس شرکت های بزرگ دارویی خارجی ادامه پیگیری های لازم به منظور شناسایی منابع جدید مواد اولیه و جانبی به منظور بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و همچنین کاهش قیمت تمام شده محصول.

- پیگیری های لازم برای دستیابی به بازارهای جدید صادراتی و توسعه صادرات در بازارهای صادراتی فعلی

- ادامه فعالیت های مربوط به ارتقاء GMP در بخش های مختلف تولیدی

- استفاده از ظرفیت کامل خطوط در بخش های مختلف تولیدی با برنامه ریزی دقیق تولید با هدف مشتری محوری

- پیگیری و اقدامات لازم برای تکمیل و اتمام پروژه تولید ویالهای داروهای بیوتکنولوژی و داروهای حاجب با در نظر گرفتن محدودیت های مربوط به تامین باقیمانده تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز پروژه

- توسعه (Good laboratory practice) GLP در مجموعه آزمایشگاه های کنترل کیفیت.
 
 
 
 
لینک سایت شرکت
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر