بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۷
با کیفیت ترین تولیدکننده خودرو سنگین کشور به مجمع نشست

1000میلیارد ریال کاهش هزینه مالی , دستاورد مدیریت سایپا دیزل

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت سایپا دیزل در خصوص سال مالی منتهی به 87.12.30 راس ساعت 15 روز سه شنبه مورخ مورخ 23 تیر ماه با حضور صاحبان سهام در محل سالن همایشهای هتل المپیک برگزار شد.
کد خبر : ۲۱۹۳۸

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت سایپا دیزل در خصوص سال مالی منتهی به 87.12.30 راس ساعت 15 روز سه شنبه مورخ مورخ 23 تیر ماه با حضور صاحبان سهام در محل سالن همایشهای هتل المپیک برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای زارع پور نماینده شرکت سایپا به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان امیری و دکتر ریاحی  و با  دبیری آقای شاطری کامل شد.

شایان ذکر است که نمایندگان سازمان حسابرسی آقاین قدک پور و بخشنده پور و سرکار خانم صوفیانی نماینده سازمان بورس نیز در جلسه حضور داشتند.

جلسه مجمع با حضور بیش از87% درصد سهامداران رسمیت یافت و مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.


1- تصویب صورتهای مالی

2- ابقاء سازمان حسابرسی  به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

3- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار


به گزارش خبرنگار بورس نیوز  ، دکتر ملک مدیر عامل سایپا دیزل هنگام قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع با تاکید بر کاهش هزینه های مالی شرکت به میزان 1000 میلیارد ریال در سال 1387 نسبت به مدت مشابه قبل این موفقیت را مرهون خدمات صادقانه پرسنل شرکت و اعتماد مشتریان دانست .
 

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مشتریان از طرح خوش حسابی سایپا دیزل اضهار داشت با اجرای این طرح در سال 1387 توانستیم وصولی مطالبات از مشتریان را به اندازه مجموع شش سال گذشته برسانیم و با تزریق این میزان نقدینگی در بدنه شرکت هزینه های مالی شرکت که عمدتا از محل تامین تسهیلات از موسسات مالی و اعتباری و بانکها بود کاهش چشمگیری یافت .مدیر عامل سایپا  دیزل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دریافت عنوان با کیفیت ترین تولید کننده خودرو سنگین کشور در هر 12 ماه سال 1387 این موفقیت را سکوی پرتابی برای شرکت نامید و از آن به عنوان اهرم جذب مشتریان بیشتر یاد کرد و حتی به صادرات محصول به کشورهای مختلف هم نگاه دقیقتری داشت 
 
 

تاریخچه

شركت سايپا ديزل تشكيلات صنعتي سازمان يافته اي است كه ابتداء‌در سال 1342 با مونتاژ كاميونهاي ماك فعاليت خود را تحت نام ايران كاوه در عرصه صنعت خودروسازي سنگين آغاز نمود اين شركت پس از طي چند مرحله توسعه و ارتقاء سطح كمي و كيفي محصولات خود هم اكنون در توليد محصولات تجاري سنگين در دو بخش مسافري و باري از كاميونت 6 تن تا كاميون فوق سنگين 200 تن فعاليت مي كند .

ظرفيت توليد اين شركت سايپا ديزل سالانه 25000 دستگاه انواع خودروهاي تجاري سنگين مي باشد كه با هدف طراحي ، تأمين و ساخت قطعات و مجموعه هاي مورد نياز خطوط توليدي خود و همينطور ارائه خدمات به مشتريان از زنجيره تأمين تا خدمات بعد از فروش ،شركت هاي كاوه خودرو را در خصوص خدمات مهندسي و تامين قطعات و شركت خدمات فني رنا را به منظور پشتيباني فني و خدمات پس از فروش ايجاد و در تملك خود دارد كه مكمل فعاليتهاي صنعتي و توليدي اين شركت مي باشند .

اين شركت در حال حاضر با 60 نمايندگي خدمات پس از فروش و بالغ بر 110 نمايندگي فروش ، فعاليت گسترده خود را در سطح كشور سامان مي دهد .
 
سخنی با سهامداران

بي ترديد سال 1387 را مي بايست سال پرتنش صنعت خودرو ناميد .بحران اقتصاد جهاني حاكم برصنعت خودرو بسياري از خودروسازهاي بزرگ دنيا را زمين گيركرده و به ورشكستگي و فروپاشي رساند و اثرات ناشي از اين موج مخرب بازار عرضه و تقاضاي خودرو عموماً و خودروهاي سنگين را خصوصاً بشدت متأثر كرد .

از سوي ديگر توقف منابع تسهيلات دهنده داخلي نيز چرخه فروش محصولات سنگين را بكلي از كار انداخت و بيم سقوط صنايع خودروسازي داخلي نيز بيش از پيش بر حوزه خودروسازها سايه افكند اما تلاش سايپا ديزل براي برون رفت از شرايط موصوف و بكارگيري ساز وكارهاي تخصصي سرانجام جواب داد واين شركت نه تنها توانست از اين موج سهمگين بسلامت عبور كند .


اهم موفقیتهای سال 1387

1- در وصول مطالبات به ميزان 92% مجموع وصولي در شش سال گذشته اخذ وجه گرديد

2- هزينه هاي مالي حدوداً با 1000 ميليارد ريال كاهش مواجه شد

3- رشد توليد به گونه اي كه توليد سال 87 با مجموع توليدات دو سال 85 و 86 برابري مي كند

4- افزايش ريالي و تعدادي فروش تقريباً به ميزان 2 برابر سال گذشته مي باشد

5- راه اندازي فروش اينترنتي و راه اندازي كارت خدمات ويژه خودروهاي سنگين كه اهميت بسزايي در هزينه تعميرات دوره گارانتي خواهد داشت

6- ارائه طرح بسته بندي قطعات يدكي خودروهاي سنگين كه اطمينان لازم براي مشتريان و دارندگان محصولات اين شركت را ايجاد مي كند

7- توسعه تنوع مدل محصولات شركت براي تكميل نمودن سبد محصولات به منظور آسان سازي تصميم گيري مشتريان

8- افزايش كيفيت در تمامي محصولات كه منجر به كسب عنوان با كيفيت ترين توليد كننده خودرو سنگين در كشور شد

9- كاهش فاصله تكنولوژي توليد محصولات نسبت به مشابه اروپايي به كمتر از سه ماه از ديگر توفيقات ارزشمند است

10- دريافت نشان صادر كننده نمونه كشور در بين خودروسازها در سال 87

11- مقام اول در خدمات پس از فروش خودروهاي سنگين در كشور طي 87

12- راه اندازي امداد سيار سايپا ديزل براي اولين بار در رده خودروهاي سنگين كشور
 
و دهها عناوين ديگر نظير :‌ انتخاب مدير عامل شركت بعنوان مدير موفق كشور – كسب رتبه برتر روابط عمومي شركت در سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي كشور – تقدير نامه از وزير كار و امور اجتماعي كانون شوراي هماهنگي اسلامي كار كشور و دريافت تقدير نامه از كميسيون ملي يونسكو و وزير علوم تحقيقات و فن آوري اطلاعات در جهت به ثمر رساندن اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي در زمينه جنبش نرم افزاري و تحقق دانشگاه تمدن ساز توسعه و اخذ استانداردهاي مختلف تخصصي و مديريتي و اقدامات اساسي براي بازسازي شرايط محيط كار و افزايش انگيزه كاركنان براي بهره وري بيشتر كه مآلاً موجب ايجاد موجب نشاط و كارآفريني در مجموعه سايپا ديزل و افزايش اعتماد نزد مسئولين نظام گرديده است .


وضعیت فــروش درسال 1387

با رو به افزايش گذاردن تعداد عرضه كنندگان خودروهاي تجاري در 3 سال اخير و افزايش ظرفيت توليد در داخل كشور و همچنين واردات خودروهاي تجاري و كاهش ميزان حمل بار بعلت تغييرات تحميل شده بر اقتصاد كشور ؛ شركت سايپا ديزل تمهيدات زير را جهت توسعه سهم بازار خود پيش گرفت :

تغيير ساختار سازمان فروش و ايجاد ادارة‌ بازاريابي .

شناخت فرصتهاي بازار .

حضور فعال در بازارهاي منطقه اي .

پيش فروش محصولات جديد .

انعقاد قراردادهاي گروهي .

در نهايت با توجه به موارد فوق الذكر شركت موفق گرديد تا ميزان فروش و تحويل قطعي خود را در اين سال محقق نموده و در مقايسه با سال قبل از نظر تعدادي شاهد 51 % افزايش مي باشيم .

 

اهداف سال 1388

مدیریت سایپا دیزل برای سال 1388 اهداف خاصی را بیان کرده است که اهم آن بشرح ذیل است .

افزایش سهم بازار خود تا 56 %

افزایش وصول مطالبات و در نتیجه افزاش دارایی سهامداران

توسعه خدمات پس از فروش به جهت افزایش اشتياق بيشتر متقاضيان براي خريد محصولات شركت

طراحي وبررسي ساخت نمونه كاميون ملي NT4 با توجه به خلاء موجود در بازار در اين نوع خودرو .

استاندارد كردن مشخصات فني خودروهاي تجاري در ايران .

استاندارد كردن ايستگاههاي توليد مبتني بر مدلSPR .

بازنگري كانالهاي ارتباطي بر اساس نيازهاي شناسائي شده و نظام مند كردن رسيدگي به بازخورهاي مشتريان .

بازنگري پراكندگي جغرافيائي نمايندگيها و مكانيزم توزيع و سهميه بندي محصولات .

ايجاد منابع تأمين انرژي برق با استفاده از فرصتهاي ايجاد شده در سازمان ( CHP ) .

بازنگري و شفاف سازي نحوه مديريت پس ماندها به تفكيك موضوع .

توسعه شايستگي هاي منابع انساني از طريق بازنگري مكانيزم ارزيابي عملكرد كاركنان .

بازنگري روش اجرائي برنامه ريزي استراتژيك مبتني بر مدل BSC و تجربيات موفق پروژه بازنگري

يكپارچه سازي سيستم هاي بهبود و نظام مند كردن نحوه اولويت بندي برنامه هاي بهبود .

راه اندازي خطوط توليد رنگ دانگ فنگ .

افزايش كيفيت محصولات و كاهش هزينه هاي دوباره كاري


 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر