بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۸
آنچه اکثر سهامداران به آن اذعان داشتند عدم حمایت دولت از بازار سرمایه کشور و همچنین وجود یک جو مبهم و نا اطمینان نسبت به چشم انداز آتی آن بود که لزوم ارایه اطلاعات شفاف و روشن را برای سهامدار جزء بیان می کند .
کد خبر : ۲۸۹۱۶

در پی حضور خبرنگار بورس نیوز در تالار کارگزاری بانک مکسن و گفتگو با تنی چند از فعالان بازار سرمایه به بررسی شرایط کنونی این بازار و چشم انداز آن پرداخته است که در ادامه توجه شما را به آنها جلب می نماییم.

نعمتی در گفتگو با خبر نگار بورس نیوز با اعلام اینکه بازار سرمایه در حال حاضر در شرایط مبهمی بسر می برد گفت : هنوز نمی توان برای بازار سرمایه آینده روشنی متصور بود و باید منتظر اجرای برخی برنامه ها و تحولات و نتایج آنها بر بازار سرمایه بود .

هنوز رکود اقتصاد جهان بر کشور ما سایه افکنده و نابسامانی حاصل از آن ، اقتصاد کشور ما را درگیر خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکلیف برخی تصمیمات کلان مملکتی در حوزه بازار سرمایه مبهم است گفت: چرا هزینه تولید صنایع در کشور شفاف و دقیق نیست ؟

آنچه در بازار سرمایه در حال حاضر می بینیم عدم پاسخگویی شفاف به این قبیل سوالات است که منجر به تجربه افزایش ریسک سرمایه گذاری برای سهامداران جزء شده است .

وی همچنین با اشاره به سهام شرکت های دارویی به عنوان سهام های برتر بورس در سال 88 اظهار داشت : این شرکتها به دلیل روند مثبت و گزارشات شفاف مالی ، از سهام های خوب بازار سرمایه امسال بودند و در مقابل سهام شرکت های کوچک تازه تأسیس و همچنین سهام صندوق های سرمایه گذاری همچون شرکت " وغدیر " را جزء بدترین سهام های سال 88 نام برد که علت آنرا ضعف در پایه و اساس این شرکتها و بی ثباتی عملکرد مالی آنها در بورس اعلام کرد .

در گفتگویی دیگر با یکی دیگر از فعالان بازار سرمایه ، وی ضمن بیان این مطلب که این شرکتهای اصل چهل و چهاری روند ثابتی را پس از عرضه دنبال نمی کنند افزود : این قبیل شرکتها و همچنین شرکتهای مشمول اصل 44 ، به دلیل حمایت اولیه دولت از سهام آنها با رشد سود نسبتاً خوبی مواجه می شوند اما بعد از مدتی که حمایت ها قطع می شوند ، یکباره روند نزولی را پیش می گیرند.

وی در پایان تصریح کرد : بازار سرمایه در حال حاضر ، با یک رانت اطلاعاتی مواجه است و عدم شفافیت در آن ، سهامدار جزء را با ضرر و زیان مواجه نموده است.

در گفتگویی دیگر ، نظر یکی دیگر از فعالان بازار سرمایه در زمینه عرضه های صورت گرفته از طرف سازمان خصوصی سازی در سال جاری را جویا شدیم که وی ضمن رضایت از حمایت خوب سازمان خصوصی سازی در زمان واگذاری ها ، عنوان نمود که قیمتها نیز در ابتدا از تناسب مناسبی برخوردار بود .

به هر حال در پایان این گفتگو ها ، آنچه اکثر سهامداران به آن اذعان داشتند عدم حمایت دولت از بازار سرمایه کشور و همچنین وجود یک جو مبهم و نا اطمینان نسبت به چشم انداز آتی آن بود که لزوم ارایه اطلاعات شفاف و روشن را برای سهامدار جزء بیان می کند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر