بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲
استراتژي سايپا در برنامه پرواز 95 ورود به حوزه طراحي مهندسي است كه شركت سازه گستر به عنوان مديريت زنجيره تامين قطعات يكي از بال هاي اصلي آن است.
کد خبر : ۳۰۱۷۱

مدير عامل سايپا گفت:   استراتژي سايپا در برنامه پرواز 95 ورود به حوزه طراحي مهندسي است كه شركت سازه گستر به عنوان مديريت زنجيره تامين قطعات يكي از بال هاي اصلي آن است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از ستاد خبري گروه خودروسازي سايپا، نعمت الله پوستين دوز در بازديد از شركت سازه گستر سايپا در جمع مديران اين شركت افزود: در برنامه پرواز 95 وظيفه اصلي شركت سازه گستر ورود تخصصي به حوزه طراحي و مهندسي قطعات است و اين شركت بايد از تجربه 20 ساله خود و نيروهاي متخصص تولد دوباره را براي گروه خودروسازي سايپا رقم بزند.

وي يادآور شد در نشستي كه با انجمن قطعه سازان برگزار شد اعلام آمادگي شده از مرحله اوليه تا بازار خودرو را با همكاري يكديگر طراحي كنيم تا زنجيره تامين هم در طراحي خودرو دخيل باشد.

به گفته مدير عامل سايپا ورود به حوزه طراحي مهندسي نيازمند همكاري تنگاتنگ سازه گستر با بخش هاي مهندسي و مركز تحقيقات سايپا است كه از نقاط كليدي گروه سايپا هستند.

وي با اشاره به اينكه در اجراي هدفمند كردن يارانه ها حوزه لجستيك يكي از اصلي ترين بخش هايي است كه بايد مديريت شود، تاكيد كرد: از آنجايي كه طيف عظيمي از زنجيره تامين با شركت سازه گستر در تعامل هستند مي بايست نگاهي دوباره و ويژه به بخش لجستيك داشته باشيم تا در مديريت هزينه حمل و نقل موفق عمل كنيم.

پوستين دوز خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه بيش از 52 درصد سهم بازار خودرو در اختيار گروه سايپا است، با لطبع بيشترين سهم را در بخش لجستيك بازار خودرو و قطعه نيز در اختيار ما قرار دارد كه بايد توجه ويژه به آن داشته باشيم. وي با تاكيد بر اينكه براي ورود به حوزه طراحي و مهندسي نيازمند تعريف شاخص هاي جديد هستيم افزود: با برنامه ريزي هاي دقيق و مديريت درست معيارهاي سنجش قطعه سازان را به روز كنيم تا از توانايي هاي آن ها بيشتر بهره ببريم.

مدير عامل سايپا با اشاره به اينكه اولويت برنامه افزايش ظرفيت ها و توسعه خطوط توليد در مناطق محروم است گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در سند هاي بالا دستي طرح هاي توسعه اي كشور،در شهرهايي كه زير ساخت هاي بهتر و ظرفيت هاي بيشتري دارند، كارخانه هاي جديدمان را مستقر خواهيم كرد، بنابراين بايد مدلي را طراحي كنيم تا مجموعه سازان و قطعه سازان ما نيز در كنار سايت هاي توليدي خودرو مستقر شوند.

وي افزود: در حال حاضر با احداث سايت توليد خودرو در كاشان فرصت خوبي است تا مقدمات انتقال قطعه سازانو مجموعه سازان به آن شهر صورت پذيرد.

مديرعامل سازه گستر سايپا نيز در اين مراسم ضمن قدرداني از رهنمودها و توصيه هاي مدير عامل سايپا گفت: شركت سازه گستر در راستاي استراتژي هاي گروه سايپا و بر اساس برنامه پرواز 95 به حوزه طراحي مهندسي وارد خواهد شد و در اين زمينه مقدمات همكاري بيشتر با قطعه سازان براي طراحي و توليد قطعات با برند سايپا نيز فراهم شده است. فريبرز فيروزبخت افزود: شركت سازه گستر با استفاده از توان و تجربه مديران و نيروهاي كارآمد، توصيه هاي مديرعامل سايپا را عملي و در راستاي سياست هاي گروه خودروسازي سايپا حركت خواهد كرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر