بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۰
بنابه تجربیات موجود در بازار شرکت های دارویی کشور در نیمه دوم سال و بالطبع شروع فصل سرما شاهد رونق در فروش و درآمد حاصل از تولیدات خود هستند. بنابر این آنچه سبب عدم تحقق پیش بینی ها در ماههای اولیه سال می شود، در آغاز فصل سرما و نیاز مصرف داخلی کشور جبران می شود .
کد خبر : ۳۰۶۸۳

بر اساس اطلاعات صورت های مالی حسابرسی نشده داروسازی جابرابن حیان با موضوع پیش بینی شده درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 88 ، این شرکت تا پایان آذرماه از پوشش 57 درصدی فروش محصولات و نیز پوشش 59 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته برخوردار شده است.

به گزارش بورس نیوز ؛ کریمی کارشناس حسابداری مدیریت شرکت جابربن حیان ضمن اشاره به اعلام پیش بینی درآمد سال مالی 89 شرکت خود به سازمان بورس ، از تقسیم 60 تا 70 درصدی سود میان سهامداران شرکت در مجمع آتی خبر داد و افزود : بنابه تجربیات موجود در بازار شرکت های دارویی کشور در نیمه دوم سال و بالطبع شروع فصل سرما شاهد رونق در فروش و درآمد حاصل از تولیدات خود هستند. بنابر این آنچه سبب عدم تحقق پیش بینی ها در ماههای اولیه سال می شود، در آغاز فصل سرما و نیاز مصرف داخلی کشور جبران می شود .

در ادامه این گفتگو از افزایش هزینه های مالی شرکت در سال 88 نسبت به سال مالی 87 سوال شد که وی با اشاره به بروز برخی مشکلات مالی در سال گذشته تصریح کرد : به دلیل عدم وصول برخی مطالبات از شرکت های پخش دارو که بخش عمده آن از سال 87 باقی مانده بود ، شرکت با کمبود نقدینگی مواجه شد که بنا شد شرکت جابر بن حیان از طریق دریافت تسهیلات بانکی به جبران آن بپردازد بنابر این بدیهی است که این امر به افزایش برخی هزینه های شرکت بیانجامد.

این مقام مسئول در شرکت داروسازی جابر ابن حیان ادامه داد : البته بخشی از درآمد ها نیز مربوط به سرمایه گذاری های شرکت در شرکت های فرعی و زیر مجموعه خود بود که به هر حال با تحقق این درآمدها سقف هزینه های مالی شرکت کاهش پیدا خواهد کرد .

وی در مورد رشد نامناسب سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت داروسازی جابربن حیان تا پایان آذرماه گفت : با توجه به اینکه انتظارات از پوشش مناسب EPS شرکت های دارویی در نیمه دوم سال جبران می شود جای امیدواری است که شرکت در سه ماهه پایانی سال مالی 88 به همه این انتظارات جامه عمل خواهد پوشید .

کریمی در پایان با اشاره به این که عمده محصولات تولیدی شرکت برای تأمین مصرف داخل کشور تولید می شود به رقم غیر قابل توجه نرخ تسعیر ارز در صورت های مالی شرکت اشاره کرد و ، گفت: بنابه عملکرد گذشته ، شرکت با آمار و ارقام دقیق و واقعی به سهامداران شرکت اطلاع رسانی می کند و با افشاء و شفافیت ستودنی ، از افراط و تفریط در تصمیمات خود پرهیز می کند .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر