بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار:

سرمايه گذاري ملت از شرايط پذيرش در بورس خارج شده است

در پی درج خبری باعنوان " رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی در دسترس نیست " که در خصوص عدم پاسخگویی مالمیر رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی به شایعات بازار و سوالات سهامداران در خصوص سرمایه گذاری ملت بود وی طی مصاحبه ای با سایت سازمان بورس پاسخ خود را منتشر نموده است .
کد خبر : ۳۰۸۱۵

در پی درج خبری باعنوان " رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی در دسترس نیست " که در خصوص عدم پاسخگویی مالمیر رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی به شایعات بازار و سوالات سهامداران در خصوص سرمایه گذاری ملت بود وی طی مصاحبه ای با سایت سازمان بورس پاسخ خود را منتشر نموده است .

شركت سرمايه گذاري ملت،‌ يك شركت سرمايه گذاري مالي است،‌ در حالي كه هم اكنون بيش از 70 درصد دارايي شركت تنها يك ملك و حدود 20درصد نیز حساب‌‌ها و اسناد دریافتنی از شرکت‌های گروه و اشخاص وابسته است كه اين امر حاكي از عدول با اهميت از شرايط پذيرش شركت هاي سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار دارد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، با بيان اين مطلب گفت: از زمان واگذاری ملک چاتانوگا بیش از یک سال گذشته است و شرکت اقدامی درخصوص بازگشت به موضوع فعالیت اصلی انجام نداده است.

اميرحمزه مالمير تصريح كرد: نسبت به اين موضوع بارها و بارها به خود شركت تذكر و دليل توقف نماد نيز در رسانه هاي عمومي بيان شده است.

وي با اشاره به اينكه سرمايه گذاري ملت يك شركت سرمايه گذاري مالي است، ادامه داد: سرمايه‌گذاري مالي تعريف خاص خود را دارد، به اين معنا كه شركت بايد خريد و فروش سهم انجام دهد و عمده دارايي هاي شركت بر روي سهام شركت هاي بورسي يا غير بورسي و سريع المعامله پذيرفته شده در بورس متمركز باشد.

وي تصريح كرد: از همين رو، از شركت خواسته شد تا برنامه هاي خود را براي بازگشت به موضوع فعاليت اصلي اعلام كند، اما شركت تاكنون هيچ راهكار يا برنامه اي را براي خروج از اين شرايط، فروش يا واگذاري املاك و سرمايه گذاري آن منابع در سهام كه موضوع اصلي فعاليت شركت به شمار مي رود، اعلام نكرده است.

مدير نظارت بر ناشران با اشاره به اينكه سازمان بورس و اوراق بهادار پيگير اين موضوع است، ابراز داشت: رای قطعی درخصوص تخلف مدیران شرکت سرمایه‌گذاری ملت صادر و اجرای آن در حال پیگیری است، به علاوه سازمان به دنبال راهكاري براي جبران خسارت هاي وارده به سهام داران جزء است.

وي امكان خريد سهام توسط سهام داران عمده و جبران بخشي از ضرر و زيان وارده به سهام داران براساس راي دادگاه را از راهكارهاي مطرح دانست و گفت: البته همچنان به دنبال يك راه حل منطقي هستيم و پس از تهيه پيشنهاد مناسب، آن را به هيات مديره سازمان بورس ارسال مي كنيم تا هيات مديره در اين خصوص تصميم گيري كند.

مالمير در پاسخ به اين سوال كه چه ضمانتي براي خريد سهام جزء وجود دارد، خاطرنشان كرد: به هر حال سهام‌داران عمده بايد براي حل موضوع همكاري كنند، در غير اين صورت بيشتر گرفتار مي شوند.

وي افزود: از نظر قانوني سهام داران عمده سرمايه گذاري ملت به دليل اقداماتي كه تاكنون انجام داده اند، مجرم شناخته مي شوند، چراكه اين اقدامات منجر به خسارت به سهام داران جزء شده است و اين موضوع در دادگاه در حال پيگيري است.


وجود چند بند با اهميت در صورت هاي مالي مخابرات، دليل اصلي توقف نماد مخابرات

مالمير در خصوص توقف نماد مخابرات نيز به عدم همكاري مديران مخابرات با سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره كرد و گفت: بارها در پيگيري هاي تلفني به مخابرات، تاكيد شد كه به محض دريافت صورت هاي مالي حسابرسي شده شركت هاي زيرمجموعه، اين صورت ها به سازمان ارسال شود، اما عليرغم پيگيري هاي انجام شده، مخابرات اين صورت ها را ارايه نمي كند.

مدير نظارت بر ناشران به اظهارات مديرعامل مخابرات با خبرگزاري فارس، مبني بر برگزاري مجامع 30 شركت زيرمجموعه تا روز شنبه و برگزاري مجمع شركت ارتباطات سيار در روز يكشنبه،‌ اشاره كرد و ابراز داشت: اين در حالي است كه با وجود تاكيدهاي صورت گرفته، تنها موفق شديم صورت هاي مالي 20 شركت زيرمجموعه را دريافت كنيم و مابقي (تا ساعت 16 روز يكشنبه 22 فروردين ماه)هنوز به سازمان ارسال نشده بود.

وي خاطرنشان كرد: در حالي كه اگر مجمعي برگزار شده باشد،‌ به اين معنا است كه صورت هاي مالي آن شركت آماده است، اما هنوز سازمان موفق به دريافت صورت هاي مالي 10 شركت زيرمجموعه مخابرات كه مجامع خود را برگزار كرده اند، نشده است و مخابرات نيز اين صورت ها را ارسال نمي كند، به طوري كه براي افزايش شفافيت برخي از صورت هاي مالي را از سازمان حسابرسي دريافت كرديم.

وي به وجود چند بند با اهميت در عمده صورت هاي مالي شركت هاي زيرمجموعه مخابرات اشاره كرد و گفت: از مخابرات خواسته شد تا نهايي شدن موضوع و به ويژه مساله بدهي هايي كه به حساب دولت گذاشته شده است، اين مسايل را در تقسيم سود مدنظر قرار دهند، چراكه بر اساس گزارش حسابرس، مستنداتي در اين زمينه ارايه نشده و احتمال پذيرش بدهي ها از جانب دولت بسيار ضعيف است.

مالمير ادامه داد: از همين رو، تاكيد شد تا مخابرات از تقسيم چنين سودهايي جلوگيري كند و تا زماني كه صورت جلسه مجامعشان به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال نشود، نمي توانيم نسبت به اين موضوع اطمينان حاصل كنيم.

اين در حالي است كه بر اساس خبرهاي تكميلي دريافت شده از بخش نظارت بر ناشران بورسي، مخابرات در شب گذشته،‌صورت هاي مالي 10 شركت زيرمجموعه خود را به سازمان ارسال كرد كه جهت شفاف سازي بازار، بر روي سايت سازمان قرار گرفت.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جاوید منتظرالظهور
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
برای شکایت و پیگیری از چه ارگانی باید طلب خسارت کرد
نعمت جوادی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
باسلام با توجه به اینکه از سال 5/10/84تعداد کمی از سهام ان شرکت را خریداری نموده ام چندین بار به شرکت تماس گرفتم در خصوص دریافت سود و یا افزایش سرمایه تاکنون موفق نبودم.خواهشمندم رسیدگی و اعلام نظر فرمایید
علی مرادی
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
با سلام سال 86 سهام سرمایه گذاری ملت خریده ام ولی هیچ خبری از سود واصل پولم نیست لطفا رسیدگی کنید
ناشناس
Germany
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
سلام از سال 90 سهام این شرکت رو خریداری کردم چرا کسی نیست گه زسیدگی کنه
ساسان
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶
سلام من در سال ٩٣ مقدارى سهام خريدارى كردم واقعاً گير كردم نميدونم چه كار كنم خواهشمندم رسيدگى زودتر انجام بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
سلام من سال ۸۳ مقداری از سهام این شرکت رو خریدم و یکبار با واریز مبلغی افزایش سرمایه داد و بعد از اون خبری ندارم.من اون موقع بیکار بودم و تنها سرمایه خودم که ۵۰۰ هزار تومن بود دادم به سهام این شرکت بدون ریالی سود در این مدت.لطفا راهنمایی بفرمایید که چه باید کرد.
امیر صادق
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
سلام
من از سال 83 تعدادی از سهام این شرکت را دارم متاسفانه هیچگونه خبری از سود و افزایش سرمایه نیست از مسولین تقاضای رسیدگی دارم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
اینجانب محمدرضا فلاح سال 83 اقدام بخریدسهام ملت کردم متاسفانه نه سود و نه افزایش سهام دریافت نکردم، لطفا درخواست دارم از شرکت که موردی هست اطلاع دهید، سپاسگذارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
بی نام بنده درسال۸۳ باز نشسته نیروهای مسلح شدم و پاداش ۳۰سال خودم را سهام این شرکت را خریداری نمودم ولی متاسفانه تاحالا نه سود گرفته ام ازاقای آرایشی رایس قوه قضائیه درخواست می کنم این زالوهارا به سزای اعمال شان برسا نمند و درحال حاضر بلا تکلیف هستم ونمیدانم چکارکنم خواهشمندم اگر می توانید راهنمایی کنید متشکرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
بنده درسال۸۱از نیروهای مسلح باز نشست شدم وبابت پاداش ۳۰سال خدمت را سهام خریداری کردم تا حالا یک ریال نه سود گرفته ام ونه افزایش سرمایه ای درکار بوده خواهش مندم اول مدیران بورس رسیدگی کنند سپس از دستگاههای نظارتی درخواست رسیدگی دارم تلفن ۰۹۱۲۳۰۷۲۲۹۷ متشکرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
چند سال پیش طلای خانمم را زیاد هم نبود دویست هزار تومان فروختیم سهام وملت را خریدیم تا به حال ریالی نداده چند روز پیش دیدم حدودهشتصد شده گذاشتم برای فروش به فروش نرفت بررسی کردم دیدم لغو پذیرش زده لطفا رسیدگی وتکلیف مردم بدبخت را روشن کنید ممنونم
فیروز
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
سلام من نیز مثل سایر افراد سال۸۳ اقدام به خرید این سهام کردم اما تا اعلان نه ریالی سود داده ونه خود سهام را می تونیم بفروشیم لذا از مسولین زیربط تقا ضامندم که به این مشکل ما سهام دارها رسیدگی ودر اسرا وقت ما بتوانیم این سهم را در بورس فروخته وبه پول خود برسیم با تشکر
فیروز
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
سلام من نیز مثل سایر افراد سال۸۳ اقدام به خرید این سهام کردم اما تا اعلان نه ریالی سود داده ونه خود سهام را می تونیم بفروشیم لذا از مسولین زیربط تقا ضامندم که به این مشکل ما سهام دارها رسیدگی ودر اسرا وقت ما بتوانیم این سهم را در بورس فروخته وبه پول خود برسیم با تشکر
محمود
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۳
سلام بنده در سال ۸۴ حدود ۳۰۰۰ سهم خریدم تا کنون نه افزایش سرمایه داشته نه سودی تعلق گرفته از مسئولین خواهشمند است رسیدگی شود از آقای رییسی خواهشمند است ورود کنند به این شک بی در و پیکر و به داد ما مال باختگان برسد ممنون
عظیم عبدالهی
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
سلام
من ارسال ۸۳ سهام سرمایه گذاری ملت خریدم همو نه سود گرفتم نه تکلیف مشخص ۰۹۱۲۳۲۵۰۳۳۲ اگر کسی اطلاع دارد خبر بدهد
سعیدبریری
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
سلام من درسال ۱۳۸۳ بیش از پانزده سال پیش سهام سرمایه گذاری بانک ملت خریداری کردم و الان بیش از ۱۰ سال خبری از سود و افزایش خبری نیست یا من را فراموش کردند