بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
مهندس علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن و هیات همراه از صنايع نيروگاهي گروه مپنا در كرج بازديدبه عمل آوردند.
کد خبر : ۳۰۹۸۴

مهندس علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن و هیات همراه از صنايع نيروگاهي گروه مپنا در كرج بازديدبه عمل آوردند.

به گزارش بورس نیوز ؛ در اين بازديد كهروز دوشنبه 30 فروردين ماه به دعوت گروه مپنا صورت گرفت و بیش از پنج ساعت به طول انجامید، دکتر علی‌آبادی رئيس هيات مديره و مديرعامل گروه مپنا، ابتدا به ارائه توضيحات مبسوطی در زمینه اهمیت صنعت برق و جایگاه راهبردی آن در سطح کشور، مقایسه صنعت برق کشور با برخی کشورهای منطقه، وضعیت برق در قاره‌های جهان پرداخت و سپس به معرفی گروه مپنا از ابتدای فعالیت، ساختار گروه و شرکت‌های تابعه، سیر تطور مپنا،‌ تشریح دستاوردها،‌توانمندي‌ها و وضعيت جاري گروه مپنا و فرآيند توليدات و اقدامات اجرايي انجام شدهو قراردادهای صادرات مپنا پرداخت و ضمن سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش راندمان نیروگاه‌ها از 37 درصد کنونی به 45 درصد، پیشنهاد صدور برق به جای گاز را یک راهبرد اساسی در کشور عنوان کرد.

دکتر علی‌آبادی در بخش دیگری از گزارش خود، تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گروه مپنا به ضرس قاطع نیاز برق صنعت کل کشور را تامین خواهد کرد.

پس از پاسخ‌گويي به پرسش‌هاي مطروحه، وزیر صنایع و هیات همراه با حضور مديران عامل شركت‌هاي مهندسي و ساخت توربین مپنا (توگا)، پره‌توربين مپنا (پرتو) و ‌ژنراتور مپنا (پارس) و مدیریت روابط عمومی و بازار ازبخش‌هاي مختلف كارخانجات توليدي گروه ديدار و با توانمندی‌هاي مختلف مپنا در حوزهتوليد تجهيزات نيروگاهي از نزديك آشنا شدند.

مهندس محرابیان وزیر صنایع و معادن در خلال بازدید از صنایع نیروگاهی گروه مپنا، ضمن استقبال از عملکرد کارخانجاتمپنا و فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان مپنا در تامین نیازهای صنعت برق کشور، این موضوعات را از جمله نقاط قوت این گروه ذکر کرد.

وزیر صنایع گفت: باتوجه به رشد بالاي صنعت و نياز تامين برق واحدهاي صنعتي، درصدد تامين برق به ميزان چهار هزار و 500 مگاوات برق هستيم.

وي افزود: ساخت نيروگاه در استان‌هاي اصفهان، كرمان، يزد و كهكيلويه انجام خواهد شد و با توجه به توانمندی‌ها و پتانسيل‌هاي مپنا، درساخت اين نيروگاه‌ها از قابليت‌های اين گروه استفاده خواهيم كرد.

وزیر صنایع در هنگام بازدید از صنایع نیروگاهی گروه مپنا، به دو نفر از کارگران شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) بابت "ابداع در تولید" قول اهدای دو دستگاه خودروی پراید را داد.

رضا اسماعیلی مسئول کارگاه روتور شرکت ژنراتور مپنا " کویل القایی جهت دمونتاژ روتور در نقطه مورد نظر" را ابداع نموده است، این در حالی است که پیش از این کارگران این شرکت برای دمونتاژ گروه 2 شینه‌های روتور ژنراتور مجبور بودند که هشت گروه دیگر را دمونتاژ کنند که با این ابداع به اندازه یک روتور کامل صرفه‌جویی در زمان، مواد مصرفی و کیفیت مواد صورت می‌گیرد. علیرضا خمسه سرپرست کارگاه شینه شرکت ژنراتور مپنا نیز دست به ابداع "پوشش کاری شینه‌های استاتور با دست" زده که در مقابل انجام کار با دستگاه سرعت کار دو برابر و صرفه‌جویی زیادی در زمان می‌شود.

شایان ذکر است، نمایندگان بسیاری از رسانه‌های جمعی از جمله واحد مرکزی خبر و خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، مهر، ایلنا، فارس و روزنامه ایران در این رویداد حاضر شده و علاوه بر تهیه گزارش از مراسم، با وزیر صنایع و معادن، ریاست هیات مدیره و مدیرعامل گروه مپنا و جمعی از مدیران ارشد گروه مصاحبه اختصاصی انجام دادند.

گفتنی است، وزیر صنایع و معادن را در این بازدید، آقایان مهندسان هدایت و ارجمندی (به ترتیب) رییس و معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مس‌فروش رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران، صالحی‌نیا مدیرکل ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع و صادقی رییس اداره صنایع و معادن کرج همراهی ‌نمودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر