بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱
مستطيل شيشه اي تالار

آخرین خبرها از صدرا

آخر وقت معاملات امروز شاهد افت شاخص بورس و کاهش محسوس قیمت سهام برخی شرکتها بودیم بطوریکه بعضی نیز با صف فروش همراه شدند .
کد خبر : ۳۱۲۱۴

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 89.02.07 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 1 واحد افزایش به رقم 11664 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 75 واحد افزایش عدد 19923واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 9 واحد افزایش به رقم 14139 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 547 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز مخابرات با 49 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل فولاد مبارکه با 22 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

آخر وقت معاملات امروز شاهد افت شاخص بورس و کاهش محسوس قیمت سهام برخی شرکتها بودیم بطوریکه بعضی نیز با صف فروش همراه شدند .

بر اساس گزارش بورس نیوز ؛ طی معاملات امروز سهام شرکت مخابرات بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و پس از معامله بیش از 33 میلیون سهمی در قیمت 2330 ريال به کار امروز خود خاتمه داد . به اعتقاد اهالی تالار مخابرات بزودی شاهد جهش قیمتی مناسبی خواهد بود چرا که این شرکت تعدیل سود خود را به بورس اعلام کرده اما سازمان بورس نسبت به بررسی بیشتر و دقیق تر تأکید دارد و از ارایه اطلاعات به بازار خود داری می کند البته با توجه به سبقه نا مطلوب مخابرات و ابهام آمیز بودن این شرکت که آنهم بدلیل مدیریت دولتی این شرکت است احتمال هر اتفاقی در مخابرات وجود دارد .

همان گونه که در خبر روز گذشته اهالی تالار پیش بینی کرده بودند مپنا امروز با حجم سنگین فروش مواجه شد و صف خرید خود را واگذار شده دید به همین منظور اهالی تالار شیشه ای رشد قیمت مپنا و گذر از قیمتهای فعلی را بسیار دشوار می دانند .

در نماد فولاد مبارکه نیز امروز شاهد افت قیمت سهام فولاد مبارکه و حجم معامله بیش از 16 میلیون سهمی بودیم به اعتقاد اهالی تالار روند اصلاحی رو به پایان است گفته می شود که این روند امروز به پایان برسد اما جو منفی بازار مانع از این امر شد .

همچنین در نماد صدرا و آذر آب نیز شاهد عرضه بیش از 5 میلیون سهمی بودیم به اعتقاد کارشناسان سهام دو شرکت صدرا و آذرآب از دید تکنیکالی سیگنال خرید داده اند . شایعاتی مبنی بر فروش ساختمان شرکت صدرا و خریداری آن توسط قرارگاه خاتم و همچنین افزایش سرمایه 100 درصدی بگوش می رسد .

البته به یاد داشته باشید که قرار گاه خاتم سهامدار عمده صدرا و مالک این شرکت بوده و خرید ساختمان شرکت صدرا توسط قرارگاه نوعی جیب به جیب کردن پول برای بزرگ جلو ه دادن حساب های مالی شرکت است کاری که داوودیان قبلا به خوبی انجام می داد . مدیر عامل این شرکت هم رفتنی شد احتمالاً از قرارگاه خاتم سکاندار جدید صدرا خواهد آمد.

اما در نماد خودرویی ها شاهد صف فروش بیش از 25 میلیونی در ایران خودرو و صف فروش بالای 39 میلیون سهمی در سایپا می باشیم به اعتقاد اهالی تالار علت عمده منفی شدن جو بازار امروز قطع امید بازار از واگذاری این دو شرکت بود البته اهالی تالار گمان می کنند این دو شرکت خودرویی طی اول هفته آینده متعادل و حتی مثبت شوند . شاید خبرهای امیدوار کننده ای از این دو شرکت برسد .

در پایان به نظر می رسد نگرانی خاصی در بازار وجود ندارد و طی هفته آینده رشداکثر سهام شرکتهای بورسی را شاهد خواهیم بود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر