بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱
مدیر مالی شرکت املاح معدنی عنوان کرد:

پیش بینی محتاطانه سود هر سهم شرکت در سال مالی 89

به لحاظ عملکرد مناسب شرکت در سال گذشته ، سود سال مالی 88 ، بیش از 100 درصد محقق شد و پیش بینی می شود 85 تا 90 درصد از این سود جهت تقسیم در مجمع آتی شرکت پیشنهاد شود.
کد خبر : ۳۱۴۱۳

شرکت معدنی املاح ایران در صنعت محصولات شیمیایی و زیرگروه صنایع مواد شیمیایی پایه به جزء کود شیمیایی می باشد و در زمینه اکتشاف ، استخراج و فرآوری نمک های صنعتی قادر به تهیه تجهیزات و مواد مورد نیاز در این زمینه و نیز انجام سایر امور فنی، بازرگانی سرمایه گذاری های مرتبط با آن فعالیت می کند.

گفتنی است : این شرکت از آبانماه سال 1375 به عنوان شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است.

به گزارش بورس نیوز ؛ خبرها حاکی از آن است که این شرکت ، پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را با سرمایه 70 هزار میلیون ریال، مبلغ یک هزار و 532 ریال اعلام نموده که در مقایسه با سود سال مالی قبل ، از کاهش4 درصدی در سال مالی 89 حکایت دارد.

در همین راستا فرشید پژوه مدیر مالی شرکت معدنی املاح ایران در گفتگو با بورس نیوز گفت: با توجه به پیش بینی هزینه های احتمالی در سال جاری ، این شرکت سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را بسیار محافظه کارانه پیش بینی کرده که به لحاظ نوع محصول تولیدی و انحصاری بودن تولید آن در بازار مصرف داخل ، به رشد بیشتر سود در سال جاری خوشبین هستیم.

وی در خصوص تعدیلات مثبت درآمد هر سهم این شرکت در پیش بینی صورت های مال سال قبل ، اظهار داشت: به لحاظ افزایش فروش تولیدات شرکت و افزایش درآمدهای شرکت و بالطبع کاهش قیمت تمام شده محصولات ، با تعدیل مثبت سود در طی سال مالی گذشته روبرو شدیم .

وی در خصوص احتمال تعدیل سود در سال مالی 89 تصریح کرد : بر اساس تجربه گذشته و رونق بازار فروش محصولات شرکت در نیمه اول هر سال، پیش بینی می شود در طی سال جاری و بخصوص در پایان دوره عملکرد مالی 9 ماهه شرکت ، با تعدیل مثبت سود روبرو شویم.

فرشیدپژوه در ادامه به کاهش 18 درصدی هزینه های مالی در پیش بینی عملکرد سال مالی 89 اشاره کرد و افزود : به لحاظ اتمام وام های دریافتی و عدم دستیابی به تسهیلات جدید این مبلغ در صورت های مالی کاهش یافته است اما در همین حال ، شرکت دریافت تسهیلات بانکی گسترده را به لحاظ اجرا و تکمیل طرح های توسعه ای در سالهای آینده ، در برنامه های خود گنجانده است.

این مقام مسئول در شرکت معدنی املاح ایران ، در ادامه دلیل کاهش 50 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی در پیش بینی سال مالی 89 را ، کاهش فروش مواد اولیه و ضایعات و ماشین آلات در شرکت دانست و افزود: با توجه به انحصاری بودن محصولات تولیدی شرکت و همچنین نیاز شدید شرکت های تولید کننده مواد شوینده به محصول پودر سولفات سدیم، پیش بینی می شود در سال جاری رشد مناسبی به لحاظ رشد تولیدات و فروش در بازار شاهد باشیم و بدین لحاظ امیدواریم سود عملیاتی شرکت افزایش یابد.

مدیر مالی شرکت املاح معدنی ایران از برگزاری مجمع عادی سهامداران این شرکت در دوم خردادماه سال جاری خبرداد و گفت: به لحاظ عملکرد مناسب شرکت در سال گذشته ، سود سال مالی 88 ، بیش از 100 درصد محقق شد و پیش بینی می شود 85 تا 90 درصد از این سود جهت تقسیم در مجمع آتی شرکت پیشنهاد شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر