بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
در گفتگوی بورس نیوز با رییس سازمان خصوصی سازی عنوان شد :

زمان و لیست واگذاری شرکتهای مشمول اصل 44 در بورس

در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری سهام شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد و افزود : این شرکت هم اکنون در حال پذیرش در بورس بوده و بزودی در تابلوی معاملات بورس قرار خواهد گرفت .
کد خبر : ۳۲۴۳۵

علیرغم اعلام سازمان خصوصی سازی مبنی بر واگذاری سهام برخی از شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی در بورس و اوراق بهادار طی نیمه اول سال جاری تاکنون این امر اتفاق نیافتاده و به غیر از آگهی عرضه بلوکی دو شرکت خودرو ساز کشور یعنی ایران خودرو و سایپا ، عرضه ای به صورت تدریجی در بازار از سوی این سازمان شاهد نبودیم .

به گزارش بورس نیوز ، غلامرضا حیدری کرد زنگنه ، رییس سازمان خصوصی سازی در این خصوص اظهار داشت : فرآیند واگذاری سهام از سوی سازمان خصوصی سازی بیشتر بر مبنای عرضه بلوکی بوده و چنانچه بازار در مقاطع زمانی مختلف از کشش مناسبی برخوردار بوده ، این سازمان به عرضه تدریجی سهام شرکتهای اصل چهل و چهاری نیز مبادرت ورزیده است .


بیمه دانا ، تیر ماه در بورس

رییس سازمان خصوصی سازی از آمادگی این سازمان مبنی بر واگذاری سهام دو شرکت بیمه دانا و پالایشگاه تبریز در بورس خبر داد و افزود : با اقداماتی که در خصوص رفع مشکل مالیاتی بیمه دانا انجام گرفته ، امیدواریم تا پایان تیرماه سال جاری این شرکت آماده واگذاری در بورس شود .


پذیرش ملی حفاری

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری سهام شرکت ملی حفاری ایران اشاره کرد و افزود : این شرکت هم اکنون در حال پذیرش در بورس بوده و بزودی در تابلوی معاملات بورس قرار خواهد گرفت .


پالایشگاهها بزودی بورسی می شوند

کرد زنگنه با پیش بینی ورود تدریجی شرکتهای پالایشگاهی به تابلوی بورس تا پایان سال جاری افزود : سهام پالایشگاه تبریز و بندرعباس بزودی عرضه خواهد شد و پس از آن واگذاری همۀ پالایشگاهها نیز یکی پس از دیگری در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار خواهد گرفت .


بورس بی اعتنا است

وی در خاتمه با اشاره به بی تأثیر بودن تحریم ها بر روند عرضه سازمان خصوصی سازی در بورس گفت : این اقدامات در گذشته هم وجود داشته و نشان داده که تأثیری بر بازار سرمایه ندارد و همانگونه که در روز گذشته نیز شاهد بودیم همه شاخص های بورس بی اعتنا به این قطعنامه با درصد های مثبت روبرو بودند .

همچنین به لحاظ برنامه واگذاری شرکتهای ارزنده ای که در دستور کار سازمان خصوصی سازی وجود دارد و با توجه به استقبال معامله گران بازار سرمایه در روند واگذاری ها قطعاً شاخص بورس در سال جاری تثبیت و به رشد خود ادامه خواهد داد .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر