بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
به یاد داشته باشید که پرسنل بورس نیوز در زمان کاری هر روز محدود است و هیچ گروهی نمی تواند پاسخ سوژه های تکراری و روزانه متقاضیان را به طور کامل بدهد بلکه با گلچین نمودن سوژه ها به تعدادی مهم از آنها می پردازد .
کد خبر : ۳۳۱۵۵

اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که  سایت بورس نیوز به عنوان اولین و تخصصی ترین رسانه در حوزه اطلاع رسانی بازار سرمایه عزم خود را مبنی بر دریافت سوژه های خبری خوانندگان و اقدام به پیگیری فوری آنها جزم کرد .

در همین زمینه اعلام شد که  تحریریه بورس نیوز آماده دریافت نظرات ، تصاویر ، فیلم ها ، اخبار مجامع شرکت های بورسی ، افتتاح یا از کار افتادگی خطوط تولید ، افشاء و انکار رویه های حسابرسی ، موفقیت ها یا خطاهای انسانی و ماشینی در شرکت ها و همچنین ایرادات گزارش های مالی و حتی تناقض در مصاحبه های مدیران و در نهایت حسن یا سوء مدیریت در شرکت های بورسی است .

بر همین اساس با شروع به کار این بخش در بورس نیوز و انتشار پیگیری های اولیه شاهد استقبال جمیع سهامداران حقیقی و حقوقی بورس اوراق بهادار بودیم بطوریکه حتی برخی مدیران شرکتهای بورسی از آن به عنوان اقدامی مبارک و سازنده در بازار سرمایه یاد کردند و بر پیشبرد آن تا رسیدن به هدف نهایی در بورس که همانا شفاف شدن اطلاعات و پرهیز از شایعات مخرب در بازار است ، تأکید کردند .

دراین راستا گروه خستگی ناپذیر بورس نیوز بدون هیچ گونه چشم داشتی با ایجاد یک مجرای رسانه ای میان سهامداران و شرکت های بورسی گرچه با برخی بی مهری ها از سوی تعدادی از مدیران و مسولان بورسی کشور مواجه بود اما هر بار با حمایت ها و نظرات بیشتر خوانندگان خود قوت و دلگرمی بیشتری می گرفت به پیگیری می پرداخت . که البته این موضوع در آرشیو این سایت خبری شاهد بر مدعای آن است .

لیکن ذکر یک مطلب در این زمینه ضروری است و آن عدم دقت و یا توجه برخی خوانندگان در درج نظرات و مطالعه سوژه درخواستی آنها است .

بطوریکه علیرغم پیگیری بورس نیوز و انتشار جوابیه مناسب در خصوص سوژه های درخواستی متأسفانه هر بار شاهد اعلام نظرات و سوژه های تکراری و بعضاً غیر متعارف در سایت بوده که از جمله آن می توان به درخواست برخی خوانندگان مبنی بر پیگیری فروش زمین شرکت شیشه و گاز و اثرات سودآوری آن بر هر سهم شرکت یا فروش زمین سرمایه گذاری بوعلی اشاره کرد و این در حالی است که بورس نیوز این مطلب را در چند مرحله پیگیری نموده که چنانچه مطالب منتشر شده در بخش اخبار ویژه مطالعه می شد (موجود در بخش آرشیو) دیگر لزومی به طرح آن نبود و به عبارتی بهتر اعلام نظری تکراری در این زمینه امری بیهوده و نابجا خواهد بود .


همچنین توقف نماد سایپا دیزل نیز دیگر مطلبی است که در کنار درخواست برخی مطالب تکراری از سوی برخی خوانندگان خواهان پیگیری چندین باره آن هستند و این در حالی است که این شرکت حتی از ارایه گزارشات مالی خود به بورس و انتشار آن در سایت کدال خودداری می کند .

بنابراین یک چنین شرکتی که سازمان بورس نا توان از نظارت برآن است چگونه می تواند برای سهامداران خود از طریق رسانه شفاف سازی نماید .

علاوه بر این برخی از خوانندگان خواهان پیگیری سوژه هایی غیر بورسی و یا شرکت هایی در خارج از بورس را نیز خواستارند که از عهده این سایت خارج است .


به یاد داشته باشید که پرسنل بورس نیوز در زمان کاری هر روز محدود است و هیچ گروهی نمی تواند پاسخ سوژه های تکراری و روزانه متقاضیان را به طور کامل بدهد بلکه با گلچین نمودن سوژه ها به تعدادی مهم از آنها می پردازد .

به نظر می رسد چنانچه سهامداران و فعالان بورس خواهان تداوم این بخش خبری در بورس نیوز هستند باید با چینش نظرات خود تنها سوژه هایی را برای پیگیری درخواست کنند که علاوه بر داشتن ارزش خبری و عدم تکراری بودن آن ، قابل پیگیری و انتشار بوده و در این راستا مطمئناً دقت نظر وسعۀ صدر در خواندن مطالب منتشر شده در سایت بورس نیوز امری بدیهی می باشد .

در پایان گروه جدید تحریریه بورس نیوز با توانی بیش از پیش همچنان آماده دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات سازنده شما خوانندگان و دریافت سوژه های خبری در حوزه بازار سرمایه می باشد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر