بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر : ۳۶۹۹۹

منوچهر ميرزايي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي فارس، درباره آخرين اخبار ورود محصولات جديد به بورس كالا اظهار داشت: با توجه به اينكه سيمان كردستان، اردستان و اصفهان محصولات خود را در بورس كالا عرضه كرده اند، شركت‌هاي سيمان صوفيان، بهبهان، فرازفيروز‌كوه، سپاهان، هرمزگان و داراب در حال گذراندن فرآيند پذيرش هستند.
وي با اشاره به اينكه كارهاي مطالعاتي براي ورود شركت‌هاي زير مجموعه هلدينگ فارس خوزستان در حال انجام است، گفت: پس از عرضه فولاد غرب آسيا در هفته گذشته، شركت فولاد بناب به منظور ارائه تيرآهن، ميلگرد و گروه قطعات فولادي به منظور عرضه ورق و شمش فولاد در حال پذيرش به بورس كالا بوده و جلسات اوليه آن انجام شده كه در مرحله تعيين كارگزار مناسب براي عرضه است.
دبير هيئت پذيرش بورس كالا در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي ورود شركت‌هاي بزرگ توليد‌كننده ورق از جمله فولاد كاويان و ذوب‌آهن گيلان مذاكراتي انجام شده يا خير تصريح كرد: كارگزاران در حال مذاكره با شركت هاي فولادي بزرگ كه توليد‌كننده ورق بوده براي ورود به بورس كالا هستند.
اين مقام مسئول درباره ورود ساير كالاها به محصولات بورس كالا بيان كرد: اقدمات لازم براي ورود سنگ آهن به بورس در حال پيگيري است و با توجه به اينكه بورس آماده است در صورتي كه توليد‌كنندگان تقاضاي خود را ارائه كنند مراحل پذيرش طي مي‌شود.
به گفته وي دو سال قبل تقاضا براي ورود سنگ آهن تقديم سازمان بورس شد ولي با ورود آن به دليل نداشتن استاندارد موافقت نكرد،اما در حال حاضر با توجه به اينكه در ليست استاندارد ملي قرار گرفته موافقت خود را اعلام كرده است.
ميرزايي درباره شركت‌هاي توليد‌كننده سنگ آهن خاطر نشان كرد: شركت‌هاي گل‌گوهر، چادرملو، گلال‌آباد و سنگ آهن مركزي تعدادي از شركت هاي توليد‌كننده سنگ آهن هستند كه در حال حاضر در ليست استاندارد ملي قرار گرفته و در حال مذاكرات اوليه كارگزاران و توليد‌كنندگان براي ورود به بورس كالا هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر