بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
به همت گروه سایپا

تحویل تیبا آغاز شد

تيبا نخستین خودروي ملي گروه سايپاست كه از امروز با 17 دستگاه تحويل آن به مشتريان آغاز شده است. تا كنون بيش از 10 هزار نفر براي خريد تيبا اقدام كردند كه تحويل اين خودرو به مشتريان ازامروزآغاز شد.
کد خبر : ۳۸۲۹۹
تيبا نخستین خودروي ملي گروه سايپاست كه از امروز با 17 دستگاه تحويل آن به مشتريان آغاز شده است. تا كنون بيش از 10 هزار نفر براي خريد تيبا اقدام كردند كه تحويل اين خودرو به مشتريان ازامروزآغاز شد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ؛ سيد‌حسين هاشمي رئيس كميسيون صنايع مجلس در مراسم تحويل نخستین خودرو تيبا با تأكيد بر لزوم افزايش كيفيت خودروهاي توليد داخل گفت: همانطور كه در توليد تندر 90 رضايت اكثر مشتريان در خصوص كيفيت اين خودرو جلب شده است، در مورد ساير خودروهاي داخلي نيز بايد اين امكان فراهم شود.

وي از مسوولان خودروساز و قطعه‌ساز خواست تا با استفاده از خودروهاي داخلي مردم را به خريد اين نوع خودرو تشويق كنند.

وي صنعت را موتور محرك اقتصاد كشور عنوان كرد و افزود: قلب صنعت را خودروسازي تشكيل مي‌دهد، در حال حاضر هيچ كشور پيشرفته‌اي در دنيا وجود ندارد كه داراي اين صنعت پيشرفته نباشد.

هاشمي با اشاره به برنامه‌ريزي انجام شده براي صادرات 120 دستگاه خودرو برای امسال، افزود: به اين ترتيب از هر 12 دستگاه توليد خودرو يك دستگاه صادر خواهد شد كه اقدام مناسبي برای ارتقاء صنعت خودرو کشورمحسوب مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به اينكه خريداران خودرو تيبا سه سال در نوبت تحويل اين خودرو قرار داشته‌اند، اظهار کرد: گلايه‌هاي مكتوب رئيس مجلس به كميسيون صنايع ومعادن و همچنین شكايت برخي مشتريان را در اين مدت شاهد بوديم.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي شركت سايپا براي پرداخت كارمزد و ارائه خدمات امداد‌رساني ويژه در قالب كارت نارنجي تیبا تصريح كرد: اين اقدامات كافي نيست و بايد براي جلب رضايت تمام مشتريان تيبا يك هديه سوم نيز در نظر گرفته شود.

وي ابراز اميدواري كرد: تمام تعهدات شركت سايپا در خصوص تحويل تيبا تا پايان امسال عملي شود.


تعهد تحويل 10 هزار تيبا تا پايان امسال

نعمت‌الله پوستين‌دوز، مدیرعامل سایپا نیز در این مراسم تحويل اولين خودروي تيبا در مشهد اظهار داشت: ويژگي خاص خودرو تيبا باعث شد مدت انتظار مشتريان براي دريافت اين خودرو طولاني شود.

وي ادامه داد: تيبا در زنجيره تامين سايپا، طراحي، توليد و مونتاژ شده و با هدف پوشش دادن استانداردهاي روز به توليد رسيده است.

مدیرعامل سایپا تصريح كرد: تمام قطعات بدنه تيبا توسط شركت قالب‌هاي صنعتي گروه سايپا طراحي و توليد شده که علاوه بر اين طراحي و ارتقاي قواي محركه اين خودرو نيز توسط شركت مگاموتور صورت گرفته است.

به گفته پوستين دوز، شركت سازه‌گستر سايپا قطعات مكانيكي و پليمري تيبا را توليد كرده و به اين ترتيب در طراحي اين خودرو حداكثر استفاده از زنجيره ارزش گروه سايپا صورت گرفته است.

وی دليل تاخير تحويل اين خودرو را همزماني صفر تا صد طراحي اين خودرو در كنار ساخت سايت كاشان خواند و گفت: با توجه به اينكه اين خودرو بايد تماما داخلي و با كيفيت مرغوبي تحويل مشتريان داده مي‌شد مجبور بوديم تمام مراحل استاندارد‌سازي را در خصوص اين خودرو انجام دهيم.

مدیرعامل سایپا ابراز اميدواري كرد، تا پايان امسال شركت سايپا به تعهد خود در قبال تحويل 10 هزار دستگاه تيبا به مشتريان عمل كند.

وی با بيان اين‌كه اين خودرو با كيفيت بسيار خوبي و پوشش استانداردهاي لازم در كنار زنجيره تامين قطعات وارد بازار خواهد شد گفت: ما به اين هدف رسيديم كه تمام قطعات با كمك واحدهاي فني و تحقيقاتي و زنجيره تامين داخلي در كنار خدمات پس از فروش مناسب ارائه شود.

پوستین دوز همچنين ادامه داد: امروزه برهه زمانی تولید تا تحویل یک خودرو جدید در دنیا حداقل بيست و سه ماه طول مي‌كشد، اين درحالي است كه ما تاخير يكساله براي اين خودرو را همزمان با ساخت كارخانه و طراحي آن پشت سر گذاشتيم.

مدیرعامل سایپا همچنين از پيشبرد پروژه‌هاي ديگري متناسب با اين پروژه در سايت‌ها خبر داد و گفت: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزير و كميسيون صنايع و معادن مجلس براي داخلي‌سازي و تدوين آيين‌نامه‌هاي خدمات پس از فروش و مهندسي و طراحي كيفيت محصول تلاش و پيگير بودند توانستيم آنچه را كه مد نظر بزرگان بود به انجام برسانيم.

وي توليد روزانه سايت كاشان در خصوص خودرو تيبا را روزي 20 دستگاه خواند و افزود: اميدواريم تا پايان سال بتوانيم تمام تعهدات 10 هزار دستگاه پيش فروش شده را به متقاضيان تحويل دهيم.

پوستين‌دوز همچنين در پاسخ به پيشنهاد رئيس كميسيون صنايع و معادن براي دلجويي از متقاضيان خريد تيبا كه سه سال منتظر ماندند گفت: ما هزينه دوشبانه روز سفر به مشهد مقدس را براي تمام اين عزيزان به پاس حفظ حمايت و همراهي اينها در نظر گرفته‌ايم.

تیبا جایگزین پراید نیست

مدیرعامل سایپا در حاشيه مراسم تحويل خودرو تيبا به خبرنگاران، اظهار کرد: با افزايش توليد تيبا، سهم اين خودرو در سبد محصولات سايپا در سالهاي آينده افزايش خواهد يافت.

وي درباره ميزان تحقق برنامه سايپا براي جايگزيني تيبا به جاي پرايد كه در روز رونمايي اين خودرو اعلام شد نيز گفت: پروژه ايكس100 با هدف توليد يك محصول جديد در خانواده پرايد در دست اجراست.

پوستین دوز ادامه داد: در مورد هركدام از محصولات سايپا يك رنج قيمتي و سهم مشخص در بازار در نظر گرفته شده و هيچ كدام از محصولات جايگزين يكديگر نخواهند شد.

مديرعامل سايپا درباره افزایش قیمت تیبا بیان کرد: ما از 10 هزار مشتري تيبا 9 ميليون و 900 هزار تومان دريافت كرده‌ايم و هيچ افزايش قيمتي در مورد آنها اعمال نشده است. قيمت 11 ميليون و 700 هزار تومان كه در سند مالكيت تيبا قيد شده در واقع قيمت پايه اين خودرو با اعمال استانداردهاي روز است ولي اين مبلغ از مشتريان اخذ نشده است.

پوستين دوز با اشاره به طراحي پلت‌فرم هاي جديد براي توليد خودرو توسط شركت سايپا گفت: سعي داريم توليد خودروهاي جديد را در كارخانجات فعلي سايپا انجام دهيم تا تاخيري در توليد محصولات جديد اتفاق نيفتد و در مقابل توليد محصولات فعلي را به سايت‌هاي جديد در استانهاي ديگر منتقل خواهد شد.

وي از پرداخت 30 درصد سود كارمزد به 10 هزار مشتري تيبا كه خودروي خود را با تاخير تحويل مي‌گيرند خبر داد و گفت: تمامی قطعات مورد استفاده در توليد تيبا داخلي است و از قطعات چيني در توليد اين خودرو استفاده نمي‌شود.

تيبا با کارت طلايي 6 ستاره مي آيد

احمد کرفي، مديرعامل شرکت امداد خودرو سايپا، در ادامه اين مراسم گفت: خودرو تيبا به عنوان سي و دومين خودرو گروه خودروسازي سايپا شامل خدمات امدادي ويژه گروه خودروسازي سايپا خواهد شد.

وي تصريح کرد: تمامي خودروهاي تيبا که به متقاضيان تحويل مي شود با کارت طلايي تيبا شش ستاره تحويل مشتريان مي شود.

کرفي ادامه داد: در ابتدا قرار بر توزيع کارت هاي پنج ستاره براي خودرو تيبا بود اما به دستور مديريت ارشد گروه، از اين پس خودرو تيبا با پر خدمات ترين کارت طلايي امداد خودرو به همراه بيمه بدنه يکساله عرضه مي شود.

مديرعامل امداد خودرو سايپا تاکيد کرد: اين کارت بيش از پنج ميليون ريال براي گروه هزينه دارد که به صورت رايگان به مشتريان و خريداران پيشين تيبا ارايه مي شود.

گفتنی است اين خودرو كه در سايت سايپا كاشان توليد مي شود، داراي موتور 1500 سي سي با مصرف سوخت 6.5 ليتر در هر 100 كيلومتر است.

موتور خودرو تيبا انژكتوري و داراي استاندارد يورو 3 است و مي تواند استاندارد يورو 4را نيز كسب كند.

تيبا به عنوان نخستين خودرو تمام ايراني داراي 5 دنده است و با توان 80 اسب بخار راحتي و آسايش را در سفر ايجاد مي كند.

خط توليد اين خودرو در شهر كاشان و براي توليد 10 هزار دستگاه خودرو تيبا در سال برنامه ريزي شده است.

گفتني است سايت سايپاي كاشان در سال 1388 روزانه 15 دستگاه خودرو از محصولات سايپا را توليد مي كرد كه اين ميزان با گذشت زماني كمتر از يكسال به افزون بر 440 دستگاه يعني 30 برابر افزايش يافته است.

براساس اين گزارش در اين مراسم مديرعامل گروه سايپا در حمايت از شهيد صادقي، محيط باني كه جان خود را براي حمايت از آهوي ايراني از دست داد دو فرزند وي را بورسيه تحصيلي كرده و همچنين به خانواده اين محيط بان يك دستگاه خودروي تيبا تحويل داد.

در اين مراسم همچنين به 14نفر از كساني كه نام تيبا را براي اين خودرو پيشنهاد كرده بودند سفر سوريه اهدا كرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر