بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر : ۳۹۱۹۰


فارس: عضو شوراي توليدكنندگان لوازم خانگي اعلام كرد: در حالي كه شركت هاي بزرگ بين المللي در تلاش براي تصاحب شركت دوو الكترونيك كره جنوبي بودند، ايران براي اولين بار توانست يك برند معتبر جهاني را خريداري كند.

به گزارش روابط عمومي گروه صنعتي انتخاب، محمد رضا دياني با بيان اينكه شركت دوو الكترونيك كره جنوبي اولين برند جهاني خريداري شده توسط ايران است، اظهار داشت: اين شركت با سابقه 39 ساله در صنعت لوازم خانگي، سومين توليدكننده بزرگ لوازم خانگي در كره جنوبي به شمار مي رود.

وي با اشاره به اينكه شركت دوو الكترونيك داراي بيش از 70 كارخانه، مركز تحقيق و توسعه و شبكه توزيع فراگير است و محصولات خود را در بيش از 150 كشوراز گستره شرق تا غرب و شمال تا جنوب دنيا عرضه مي كند، افزود: اين شركت در كشورهايي مانند امريكا، انگلستان، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، سوئد، روسيه، اوكراين، لهستان، مكزيك و ايرلند حضور دارد.

عضو شوراي توليدكنندگان لوازم خانگي با بيان اينكه شركت دوو الكترونيك در سال 1998 ميلادي به دنبال بحران مالي شرق آسيا دچار مشكلاتي شد كه با اتخاذ سياست هاي خاصي تا كنون به حيات خود ادامه داده است، افزود: اين شركت حجم بسياري از محصولات توليدي خود را نيز با برندهاي مطرح بين المللي مانند بوش آلمان و الكترولوكس سوئد و جنرال الكتريك آمريكا در سطح جهان عرضه مي‌كند.

دياني يكي از مهمترين رقباي ايران در اين مناقصه بين المللي را شركت الكترولوكس سوئد دانست كه از آن به عنوان غول اقتصادي دنيا و بزرگترين توليدكننده لوازم خانگي جهان ياد مي شود.
وي افزود: اين شركت سوئدي با حمايت مالي بانك مورگو استانلي آمريكا و همچنين رايزني هاي سياسي و اقتصادي و لابي هاي بسيار، تا آخرين مرحله همپاي رقيب ايراني خود پيش رفت و اميدهاي بسياري به پيروزي خود بسته بود.

وي متذكر شد: اين مناقصه در حد يك خريد بين المللي نبوده و يك پيروزي بين المللي بر رقباي سر سخت جهاني به شمار مي آيد.

دياني دهه گذشته را دهه برند محور در عرصه صنعت لوازم خانگي اعلام كرد و گفت: در كشور ما به دليل ماهيت ساختار اقتصادي و مشكلات نهادينه، صنعت لوازم خانگي با مشكلات عديده بنيادي روبرو است به طوريكه بيشتر شركت هاي توليدكننده از حد متوسط به پايين و درسطح خرد هستند و به همين دليل نمي توانند در مباحث بنيادي نظير تحقيق و توسعه و بازاريابي هزينه كلان كنند.

به گفته وي، در دنياي امروز يكي از روش هاي نوين رشد جهشي و سريع در صنعت داخلي، خريد شركت هاي فرامليتي موفق و استفاده از پتانسيل ها، تجربيات و توانمندي هاي تكنولوژيكي اين گونه شركت ها است.

وي تاكيد كرد: گروه صنعتي انتخاب با ابتكار مالكيت دوو الكترونيك نه تنها فاصله خود را با رقباي جهاني كاهش مي دهد بلكه سعي دارد با انتقال تكنولوژي روز، يك جهش ژنتيكي سريع و خيره كننده اي را براي خود و صنعت لوازم خانگي ايران به ارمغان آورد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر