بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
چهارمین افزایش بیش از 300 واحدی شاخص بورس در سال جاری امروز همزمان با آغاز دهه فجر با بیش از 352واحد رشد در شاخص کل بازار سرمایه رقم خورد ، تا پس از رکوردهای افزایش 366 و 360 واحدی که در شهریور ماه رخ داده است شاهد بهترین عملکرد بورس در سال جاری طی معاملات امروز باشیم .
کد خبر : ۴۳۳۳۹
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 89.11.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 310 واحد افزایش به رقم 17759 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 334 واحد افزایش عدد 28906 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 352 واحد افزایش به رقم 21349 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 715 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز مخابرات با 100 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل فولاد خوزستان با 2 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

چهارمین افزایش بیش از 300 واحدی شاخص بورس در سال جاری امروز همزمان با آغاز دهه فجر با بیش از 352واحد رشد در شاخص کل بازار سرمایه رقم خورد ، تا پس از رکوردهای افزایش 366 و 360 واحدی که در شهریور ماه رخ داده است شاهد بهترین عملکرد بورس در سال جاری طی معاملات امروز باشیم .

بنابر گزارش بورس نیوز مخابرات ایران امروز با بیش از 21 میلیون حجم معامله که عمدتاً نیز در نوسانات مثبت انجام شد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشت و حتی با صف خرید معاملات را پایان برد .

اهالی تالار امکان ارایه اطلاعات مربوط به پیش بینی درآمد همراه اول را در سه روز تعطیلی پیش رو محتمل دانسته و دلیل اصلی اقبال امروز بازار را نیز همین مسئله و گزارش خوب این شرکت عنوان می کردند.

معدنی های بورس نیز که در اوایل هفته جاری اکثر اهالی تالار به شروع روند صعودی آنها در انتهای هفته تأکید نموده بودند ، امروز با حجم معاملات وسیع و صف خرید مواجه شدند به گونه ای که هلدینگ آنها "ومعادن" که علاوه بر گل گهر و چادر ملو از ملی مس ایران که امروز را نیز با صف خرید به پایان برد نیز تأثیر می پذیرد ، امروز با بیشترین اقبال در بازار مواجه شد و کسی حاضر به از دست دادن سهم پر ارزشش نبود .

اهالی تالار که از ابتدای هفته نیز این هفته را متعلق به معدنی ها و فلزی ها عنوان کرده بودند روند سهام این شرکتها را در هفته پیش رو نیز دارای روند صعودی ارزیابی می کنند ، مخصوصاً که فولاد مبارکه نیز در روز شنبه هفته آینده مشمول قانون گره معاملاتی بوده و می تواند رشد قیمتی خوبی را تجربه نماید .

در گروه خودرو نیز در غیاب ایران خودروو سایپا ، گروه بهمن و زامیاد عنان کار را در دست گرفته بودند و امروز را با حجم معاملات بالا و صف خرید به پایان بردند .

اما نکته جالب در این گروه یکی اقبال بازار به سهام ایران خودرو دیزل پس از تعدیل منفی وحشتناک و اعلام زیان به بازار و دیگری تشکیل صف خرید برای گسترش سرمایه گذاری ایران خودروست. به گونه ای که به نظر می رسد پس از فروش واگن پارس ، فروش سهام مهرکام پارس "خگستر" نیز کاملاً جدی شده است .

از شاهدان این ادعا نیز یکی خارج شدن سهام تعدادی از سهامداران عمده "خمهر" از حالت وثیقه و دیگری جمع آوری تعداد زیادی "خگستر" توسط صبا تأمین در دو روز اخیر می باشد .

اهالی تالار با توجه به شایعاتی نیز که مبنی بر بازگشایی نمادهای ایران خودرو و سایپا در هفته آتی به گوش می رسد امکان اقبال بازار به گروه خودرو را در هفته آتی بعید نمی دانند هر چند که تا روشن شدن تکلیف دو غول خودرو ساز کشور کمی ابهام در مورد آینده این گروه وجود دارد.

در پایان اهالی تالار از اخبار ضد و نقیضی که پیرامون شرکتهای مختلف بورسی وجود داشته و می تواند تأثیرات مثبت و منفی را به همراه داشته باشد توجه اهالی بازار سرمایه را به تحرکات تقویمی شاخص بورس جلب کرده و معتقدند این روزها توجه به این قبیل مسائل ، بیشتر از تحلیل در بازار سرمایه جواب می دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر