بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر : ۴۶۰۹۲

۳۰ :۲۰  از جمله بخش‌های خبری است که به سبب متلگ گویی‌های بدون ترس به مسئولان و ورود به مسائل سیاسی و موضع گیری‌های خاص خود و البته نگاه خاص به حاشیه‌های اخبار و یا برنامه‌ها، در چند سال اخیر مورد توجه عموم قرار گرفت و در بسیاری از مواقع نیز مورد انتقاد کار‌شناسان عرصه خبر.

به گزارش «فردا»؛ این بخش خبری در طول انتخابات ریاست جمهوری دهم و بعد از آن، رویه‌ای را در پیش گرفت که شاید باعث دلخوری عده‌ای از مردم شد، اما گروهی دیگر، به حمایت از این برنامه برخواسته و به شدت از رویکرد آن حمایت کردند.

۳۰ :۲۰  که در طول فعالیت خود از مجریان جوان با قدرت گویندگی خاص استفاده می‌کرد، روزهای پر تنشی را پشت سر می‌گذارد. روزهایی که نه تنها خبرنگاران خود را از دست می‌دهد، بلکه باقی مانده‌ها نیز به سبب گفته‌های ناشایست خود مورد شماتت دیگر رسانه‌ها قرار می‌گیرند.

در همین رابطه می‌توان به حضور زهرا رکوعی یکی از گویندگان ۳۰ :۲۰  در برنامه ویژه نوروز شبکه ۳ اشاره کرد. وی در خلال این برنامه گفت که «هیچ نقشی در سیاست گذاری‌های سیما و بخش خبری ندارم! این را گفتم که مردم عزیزمان بدانند و از همین جا هم از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم اگرخبری خواندم که از آن ناراحت شدنند، بدانند که سیاستگذاری در اختیار ما نیست»!

سخنان رکوعی سایت مشرق را بر آن داشت که در قالب مطلبی انتقادی یادآور شود که دخالت نداشتن گویندگان در سیاستگذاری خبر، امر عجیب و غریب و جدیدی نیست اما تاکنون حتی گویندگانی که از پیش از انقلاب اسلامی در این حرفه مشغول به کار بوده‌اند چنین ادعایی را مطرح نکرده بودند.

حتی شنیده شده که رکوعی پیش از این نیز گاهی خود را در قامت یک سیاستگذار دیده و به قیمت مجادله با برخی مدیران بخش خبر کوشیده بود که خودش مشخص کند که چه خبری را باید بخواند و چه خبری را نباید!

کامران نجف‌زاده خبرنگار دیگر ۳۰ :۲۰  است که حدود ۶ ماه پیش به عنوان خبرنگار اعزامی به فرانسه برگزیده شد تا کار خود را در پایتخت این کشور ادامه دهد، ارائه گزارشات نجف‌زاده چندی بیشتر به طول نینجامید که با دستور مستقیم سارکوزی –به دلیل دخالت و تند روی در گزارشات مربوط به دولت فرانسه- اخراج و دوباره به ایران بازگشت.

گفته می‌شود که خانم دیگری از گویندگان خبر ۳۰ :۲۰ نیز پس از هزینه‌های فراوانی که سازمان صداوسیما برای او برای برعهده گرفتن گویندگی بخش‌های خبری انجام داده، پس از برخی حواشی، کار را‌‌ رها کرده و به لندن رفته است.

فهیمه کوه خضری مجری دیگری بود که پس از سال‌ها گویندگی، از حضور در جلوی دوربین‌های صدا و سیما رخت بر بست و بر صندلی ریاست تکیه زد.

او که تهیه گزارش‌های روزانه مجلس را بر عهده داشت، با حکم گروسی مدیرکل پارلمانی سازمان صدا و سیما به عنوان «مدیر اطلاع‌رسانی و هماهنگی امور مجلس سازمان صداوسیما» منصوب شد.

محمدحسین رنجبران نیز کسی بود که روابط عمومی وزارت رفاه را به گویندگی ترجیح داد و به میان ونک رفت، اما چند ماهی هم طول نکشید که وی به صدا و سیما بازگشت اما نه به عنوان گوینده خبر که به عنوان مجری برنامه دیرو، امروز، فردا.

از خبرنگاران باقی حمید امامی مانده بود و ایمان مرآتی که اولی به مالزی و مرکز خبری در کوالالامپور و دومی نیز در حال گذراندن دوره‌های خاص برای اعزام به یکی دیگر از کشورهای خارجی است.

با توجه به کمبود شدید ۳۰ :۲۰ در پتانسیل خبرنگاری و اینکه تمام اخبار این مجموعه از سوی تحریریه باشگاه خبرنگاران تهییه می‌شود، می‌توان گفت که بنا ندارد خواب و خیالی خوش به خود ببیند و با ادامه این چنین حاشیه‌هایی در حال دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های به وجود آمده از سوی نیرو‌های اطراف خود است.

باید نشست و دید که آیا این بخش خبری که بینندگان خاص خود را نیز دارد، از سراشیبی قدرت جان سالم به در می‌برد؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر