بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر : ۴۶۴۸۶
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرانیار، محمد نهاوندیان با بیان این مطلب افزود: موسسه‌های مالی و اعتباری تمایل زیادی به خرید طلا از خود نشان می‌دهند و این امر، تعادل عرضه و تقاضا را به‌هم می‌زند.
وی عنوان کرد: بخشی از افزایش نرخ طلا و سکه در بازار ایران، به تبعیت از بالا رفتن نرخ جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی است، زیرا نرخ طلا در دنیا افزایش پیدا کرده است و کارشناسان بازار طلا در دنیا، هم عوامل عرضه و تقاضای واقعی طلا را مورد بررسی قرار می‌دهند و هم اقدام بانک‌های مرکزی در تبدیل پشتوانه ارزی خود به طلا را بی‌تاثیر نمی‌دانند.
رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید توجه داشت که در برخی مواقع که عوامل روانی ریسک در بازارها بالا می‌رود، همواره طلا به‌عنوان یک نقطه اطمینان در برخی التهاب‌های سیاسی و از این قبیل مورد توجه قرار می‌گیرد، بنابراین در تحلیل قیمت طلا در بازار ایران باید اول بخشی را که تابع بازار جهانی است، خارج کرد و بازمانده آن را با عوامل داخلی مورد تحلیل قرار داد.
نهاوندیان خاطرنشان کرد: تصمیم‌های دولت در بسته سیاستی جدید پولی نیز می‌تواند بی‌تاثیر نباشد، زیرا نرخ سود سپرده‌ها در حساب‌های بانکی پایین آمده است و بخشی از نقدینگی به‌خصوص نقدینگی موسسه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای مدیریت، به سایر بازارها از جمله بازار طلا منتقل شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر