بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر : ۴۶۵۷۷
آفتاب: غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: طیف آقای مشایی و کسانی که با او کار می‌کنند بر خلاف قانون از منابع عمومی برای انتخابات مجلس هزینه می‌کنند. 

حجت الاسلام غلامرضامصباحی‌مقدم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم کمیته 3 نفره اصولا حرکتی نمی‌کند، دلیل این انفعال را فعالیت‌های طیفی از حامیان دولت دانست و افزود: کمیته 3 نفره دنبال این هستند که در میان مجموعه اصول‌گرایان حرکت واحدی را شکل دهند. در شرایط حاضر، نشانه این حرکت واحد وجود ندارد که دلیل آن هم فعالیت‌های مستقل هواداران دولت است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از لفظ «هواداران دولت» شاید کمی محافظه‌کارانه باشد، اظهار داشت: باید صریح‌تر گفت که طیف آقای مشایی و کسانی که با او کار می‌کنند و بر‌خلاف قانون از منابع عمومی برای انتخابات مجلس نهم هزینه می‌کنند.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به اینکه مصداق‌های این هزینه‌کرد چیست، به استفاده از منابع فرهنگی اشاره کرد که با تجمیع آنها به گفته وی این طیف «در حال تعیین کاندیدا هستند.»

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این طیف فعالیت‌های خود را خیلی خیلی جلوتر شروع کردند، گفت: آقایان کمیته 3  نفره منتخب آقای رئیس‌جمهور دنبال این بودند که طیف آقای مشایی را تحت پوشش فعالیت کمیته 3 نفره قرار دهند، ولی هیچ نشانی از اینکه آن طیف علاقه داشته باشد به این عرصه بپیوندند وجود ندارد و آنها فعالیت‌های خودشان را انجام می‌دهند.

به عقیده مصباحی‌مقدم این موضوع از جمله دلایلی است که موجب شد که کمیته 3 نفره هیچ حرکتی انجام ندهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان این امر را نشانه‌ای برای دو دسته شدن اصول‌گرایان در انتخابات مجلس نهم دانست، گفت: اگر این روند استمرار پیدا کند، طبعا به این نتیجه منتهی می‌شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم ایده حضور مستقل حامیان دولت «خیالبافانه» و «خام اندیشانه» است، تصریح کرد: این طیف تصور می‌کنند به جای همه گرو‌ه‌ها می‌تواند برای مجلس کاندیدا معرفی کند و مجلس را قبضه کند.

وی درباره دلایل خود برای این دیدگاه تصریح کرد: سازوکاری که به طور معمول در شهرها برای معرفی کاندیداها وجود دارد به طور کلی از سوی این طیف کنار گذاشته شده است، در حالی که براساس این شیوه فعالیت می‌شود.

مصباحی‌مقدم نقطه ضعف دوم این جریان را فعالیت «منهای روحانیت» دانست و گفت: این امر در جامعه امروز ما خصوصا بعد از حوادث سال 88 جواب نمی‌دهد چون نوع حرکت قابل قبول مردم نیست. تلقی مردم این است که هر حرکت سیاسی اگر به نحوی منتصب به روحانیت نشود بدون پشتوانه لازم دینی و مردمی است و تجربه هم نشان داده است حرکت‌های دولت‌سالار و دولت محور به نتیجه نمی‌رسد و مجلس دست‌پخت دولت نمی‌تواند به عنوان یک مجلس مستقل عمل کند.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس موضوع سوم را نگاه قانونی به حرکت این طیف دانست و اظهار داشت: هر‌گونه هزینه کردن از امکانات دولتی، وسایل، ساختمان‌ها و خودروها قانونا ممنوع است، اما درحال حاضر برخلاف منابع هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه این حرکت یک حرکت ناکام است، گفت: علاوه بر این مگر یک مجموعه از مجموعه اصول‌گرایان می‌توانند رقیب مجموعه اصول‌گرایان شود و برنده انتخابات باشد؟ پیش‌بینی این است که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و به فرض که منابع مالی این طیف مشروع و مجاز باشد اما واقعیت صحنه جامعه این را تائید نمی‌کند که نتیجه به نفع آنها باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر